maanantai 22. heinäkuuta 2013

Kokeilussa ananaskukat

Jokusen aika sitten näin fb:n sivuilla, creative ideas:n sivuilla kuvaa ananaksesta tehdystä kukasta. Siinnä oli kuvattu periaate miten kukka tehdään. Noooh....pitihän minun kokeilla vaikka tietysti ohjeita olisi voinnut kaivaa netistä jostain paremmin, mutta suomalaisena minä uskon omiin kykyihin ja taitoihin...ja siihen vielä luonteen piirre että ohjeita luetaan vasta sitten kun on ihan pakko ;)
Meillä kun nyt ananas oli päätin kokeilla.....tosi helppoa kuin "heinän teko" =D ;) :)
No, vaikka nyt tekisin toisin olen tyytyväinen tähänkin loppu tulokseen. Ne ovat erilaisia, mutta silti ihan kivan näköisiä..
 Tässä olen nyt sitten poistanut kuoren, jonka jälkeen poistin tummat kohdat ananaksesta.
 Leikkasin ananaksesta paloja ja laitoin ne uunipellille ja uuniin. Nyt tutkittuani ohjeita netistä nämä olisi pitänyt kuivata ennen pellille laittoa. Laitoin uuniin noin 1½ tuntia, välillä käännellen paloja. Oli minulla semmoisessa 75-125 asteessa.

 Laitoin sitten vielä nämä muffinipellille että tulisivat kukan muotoon....ja uudelleen vielä uuniin koska olivat niin märkiä. Lopuksi laitoin ne vielä kuivuriin, kun eivät millään kuivuneet.

 Loppu tulos on sitten tässä....niistä tuli vaalean ruskeita, mutta omalla tavallaan kauniita kukkasia.



Jos nyt sitten miettii tarkemmin, tätä minun kokeilua niin ainakin seuraavan kerran leikkaan palat tosi ohkaisksi, kuivaan ne leikkauksen jälkeen ja varmaan annan vähän aikaan "valua" ne kuivausliinaan. Mutta niinkuin näette ihan kivan näköisiä näistä tuli vaikka eivät nyt ihan näytä siltä mitä ne näyttivät creative ideas:n sivuilla :) Sain silti hienot koristeet.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Loma hommeleita

 Pari päivää lomasta mennyt ja paljon pientä puuhastelua on tullut tehty ja apuna ollut. Tulee itselle hyvä mieli kun pystyy olemaan apuna. ...