keskiviikko 17. toukokuuta 2017

Kevätretki

Tänään meidän töistä lähdettiin viettämään mukavaa kevätretkeä Orimattilan kotieläinpuistoon! Saavuimme reilun tunnin linja-auto matkan päätteeksi pilviseen mutta sateettomaan Orimattilaan. Lapset olivat ihan täpinöissään.....

Tervetuloa Orimattilan Kotieläinpuistoon!
Orimattilan kotieläinpuisto sijaitsee luonnonkauniilla alueella, lähellä Orimattilan keskustaa.
Kotieläinpuistossa pääset tutustumaan erilaisiin hellyyttäviin kotieläimiin, kuten lampaisiin, possuihin, poroihin, villisikoihin, vuohiin, lehmiin, poneihin ja tapaat monia harvinaisempiakin otuksia.
Puiston alueella pääset myös vossikka-ajelulle tai voit katsella maisemia shetlanninponin satulassa istuen. Eläimiin tutustumisen lisäksi liikennepuistossa on muun muassa polkuautoja, joilla pääset ajelemaan pääsylipun hinnalla. Voit myös kiipeillä leikkikentän telineillä tai temppuilla pomppulinnassa.
Nälän ja janon yllättäessä Saluuna tai kahvila Riikinkukko ovat oivallisia taukopaikkoja. Kahviloissa voit nauttia virvokkeita ja pientä purtavaa tai grillata vaikkapa makkararaa grillikatoksessa. Kotieläinpuiston alueella saat syödä myös omia eväitä.
Avoinna 14.5. - 13.8. 201 joka päivä klo 11-19

Ryhmät
Ennakkovaraus ryhmille vähintään 20 henkeä
Lapset  ja aikuiset  5 euroa
Kaikki muut puiston huvitukset, kuten pomppulinna, pallomeri, leikkikenttä, grillipaikat ja liikennepuisto sisältyvät pääsylipun hintaan.
Ennakkoon ryhmille ruokatarjoilun varanneille tarjoamme lounaaksi
- Keitto, sis. leivän ja juoman. Lapset 4 euroa ja aikuiset 6 euroa
- Lihamakaronivuoka, sis. leivän, salaatin ja juoman. Lapset 5 euroa ja aikuiset 7 euroa.
- Nakit ja muusi, sis. leivän, salaatin ja juoman. Lapset 5 euroa ja aikuiset 7 euroa.

Meillä kyllä kaikki tykkäsivät olla kyseisessä paikassa ja ruoka oli hyvää! Lapsille siellä oli paljon tekemistä ja katsottavaa, suosittelen kyseistä paikkaa.
Me olimme 3 tuntia  siellä ja kyllä siellä olisi vieläkin vierähtänyt toiset kolme tuntia...

Reissu sujui tosi loistavasti, vaikka meillä oli mukava ihan pieniäkin, iältään 1 vuodesta alkaen.....menomatkalla lapset olivat niin innoissaan etteivät kerenneet kyselemään koska ollaan perillä....takas tullessa bussi hiljeni....päiväunien aika oli mennyt ....joten isommasta pienempään väki nukahti.

Tässä näitte muutaman kuvan reissustamme.....paljon enemmänkin nähtiin ja tehtiin..... =D

Koko siellä olo ajan sää suosi meitä. Pilvistä oli, MUTTA sadetta ei ollut....Takaisin päin kun lähdettiin niin pientä tihkua alkoi taivaalta tulemaan.....Matkalla sateli ja kun päästiin takaisin lähtö "kuoppiin" Niin vettä ripsutti jo vähän enemmän...Mutta meitä onnisti....ja matka onnistui hienosti!

Käykää ihmeessä jos siellä päin ajelette!

1. Onpa tuttuja maisemia! Viime kesänä vierailimme kesälomalla Orimattilan kotieläinpuistossa. Muistan vielä sen, että sattui kamala sadekuuro ja odottelimme tuuhean puun alla sateen loppumista. :) Kaikenikäiset tykkäävät paijailla eläimiä, hevosia ja lampaita yms.

1. Näin on,lapset tosiaan tykkäävät paijaila eläimiä. Meillä välillä lapset olivat innoissaan kun näkivät muurahaisia, yms pikku ötököitä. Ihan kun niitä eivät näkisi joka paikassa :) Paljon oli kaikkea kivaa tuolla katsottavaa/tekemistä, pikku väelle.

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Loma hommeleita

Pari päivää lomasta mennyt ja paljon pientä puuhastelua on tullut tehty ja apuna ollut. Tulee itselle hyvä mieli kun pystyy olemaan apuna. ...