tiistai 19. tammikuuta 2021

Broileripyörykät

 Tein lauantain pöytään broileripyöryköitä. Kokeilin sellaista valmis sekoitusta broilerijauhelihaan. Olen tehnyt normi jauhelihapyöryköitä tuosta seoksesta, mutten ollut kokeillut broileriin.  Sopi kyllä broileriinkin.


Nämä minun pyörykät on tällä kertaan ihan nostettu lusikalla pellille vaan. 

Broileripyörykät

400g broilerijauhelihaa

1 dl lihapulla-ainesta

2 dl nestettä (kermaa, vishyä, vettä.....)

Sekoita 1 dl lihapulla-ainesta ja 2 dl nestettä. Anna turvota n. 5 min. ja sekoita 400 grammaan broilerinjauhelihaa. Muotoile lihapulliksi ja paista joko uunissa 200 asteessa tai ihan paistinpannulla.

Tuossa lihapulla-aineessa on; Korppujauhoa, suolaa (2% valmiissa seoksessa), valkuaisjauhetta, sipulijauhetta, maustepippuria, kurkumaa, chiliä, muskottipähkinää, kardemumma, kuminaa, sarviapilaa ja sipulia. 


Ps. Minulla oli juustojen kanssa tuollaista hunaja-inkivääriä. Aivan ihana tuttavuus!!! Suosittelen! Ja siitäkun on muuhunkin kuin vaan juustojen kanssa; Terveellistä ja hyvää vaikkapa puuroon, jogurttiin, juustojen kera tai leivälle; lihan marinointiin, wok-vihanneksilla. Myös teehen ja kuumiin juomiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Huhtikuun haaste suoritettu

Huhtikuun haasteeksi olin laittanut; Yllätä joku. Tämän yllätyksen tein yhdessä muiden näpsäköiden kanssa eräälle näpsäköistä 😂 Ehdotin ett...