torstai 20. kesäkuuta 2024

Pinaattilettuja ja muuta tarinaa

Pakastimen tyhjennyt menossa. Joten.....

Meinasin ensin tehdä pinaattikeittoa, mutta minun tekikin mieli kumminkin enemmän pinaattilettuja. Joten niitä sitten väsäsin.

Ai, ai herkkua tuo pinaatti. 

Olen pinaattikeiton suuri ystävä ja pinaattiletutkin tekevät kauppansa. Näissä letuissa oli ihan kaupan pakastimesta ostettu pinaatti. 

Huomasin nimittäin,  että minulla on pakastimessa pari kaupan pinaatti pussia joten käyttöönhän ne pitää sieltä laittaa.


Tuolla minun puutarhassani on tulossa pinaattia ihan runsaasti. Saa ainakin syksyksyn keittoihin pinaattia....miksei pitempäänkin....

PINAATTILETUT

1 ps (150 g) pakastepinaattia

5 dl maitoa

2 kananmunaa

3 dl vehnäjauhoja

½ tl suolaa

voita ja rypsiöljyä paistamiseen

Sulata pinaatti huoneenlämmössä tai mikrossa sulatusteholla.Sekoita kaikki taikinan raaka-aineet keskenään ja anna taikinan tekeytyä 15–30 minuuttia.

Kuumenna paistinpannulla nokare voita ja tilkka öljyä. Kun voi on sulanut ja sen vaahto alkaa laskeutua, kaada pannulle kauhallinen taikinaa.

Paista pinaattiletut molemmin puolin ruskean rapeiksi. Lisää rasvaa tarvittaessa.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Postcrossing taholla on ollut aika hiljaista. 

Se minun Kiinaan lähetetty kortti ei saavuttanut päämääräänsä 60 päivässä. Joten siihen tuli ilmoitus vanhentunut. 

Ja nyt Taiwanin kortti yrittää löytää "osoitetta". Se on mennyt jo 53 päivää, joten taitaa olla toinen kortti joka ei löydä perille osoitteesta huolimatta.

Tässä kortit jotka ovat minulle saakka tulleet.....

Minulla on postcrossingissa toiveena esim.  ruokakorttia...luontoa...jos joltain löytyy...Sain aivan ihanan oivalluksen ja selvityksenkin oli kortissa.



Alligaattori kortissa oli ensin kirjoitettu, että kaksi toivettani toteutuu....luonto ja ruoka. Ja sen jälkeen tosiaan yllä oleva teksti.

Tämä kaunis postimerkki oli alakuvan postikortissa ja on lähetetty Saksasta.


Yläkuvassa Suomesta tullut kortti ja alakuvassa todiste että kyllä Suomestakin löytyy kauniita postimerkkejä.

Puutarhassakin tapahtuu....siitä kuvin....

Kirsikoita tulee ja paljon jos joku ei kerkeä syömään ennen kuin ne kypsyvät.


Pidän saniaisesta.Se on mielestäni ihana kasvi, lehdet ovat kauniita.

Pari pionia on jo avannut kukkansa. Mutta suurin osa on vielä nupussa.

4 kommenttia:

  1. Pinaattiletut, ah niin hyvä! Mulla on kaksi korttia nyt tehnyt matkaa 58 päivää, joten ne ovat menossa "vanhoiksi". Tänään ei tullut yhtään korttia ja toissapäivänäkin vain yksi. Aika hitaasti niitä tulee.
    Oikein hyvää juhannusta sinulle!

    VastaaPoista
  2. Olen nyt laihdutuskuurini aikaan oppinut tykkäämään pinaattikeitosta ja pinaattiletuista. Ihanaa herkkua.
    On kyllä tullut paljon upeita kortteja. Todella kiva harrastus.
    Mukavaa Juhannuksen Aikaa Sinulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä söin töissä yhdessä välissä varmaan kaksi kk:ta pinaattikeittoa joka ruokatauko...se oln vaan niin hyvää!
      Kiitos, mukavaa juhannuksen aikaa sinullekin.

      Poista

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Nokipainanta

Kesätauon jälkeen näpsäkät kokoontuivat jälleen. Kyllä oli kiva pari tuntinen. Juttua riitti ja naurun rätkätystä.... Meistä ei ketään ollut...