maanantai 15. heinäkuuta 2024

Oma heinäkuun haaste

Silloin kun vuosi sitten tein haastetta ja haastoin itseni esim tähän virkkaukseen, ei olisi tullut mieleenkään että tekisin mitään isoa / haastavaa virkkausta. Ihan vaan sillä perusteella, että olen vasta aloittelija joka itsenäisesti opiskelee tämän virkkauksen taitoihin.

On ollut hyvä tosiaan haastaa itseään, sillä nyt olen huomannut että osaan tehdä, kun vain päätän. 

Kuvan avulla olen ratkassut monta vaikeaa kohtaa virkkauksesta. Onko näin muillakin, ettei löydä virkkaukseen ohjeita. Kuvia löytyy, muttei ohjeita!

Tämä minun isoin virkkaukseni on jo jonkin aikaan ollut valmis, olisin halunnut ottaa kuvia takin omistajan päällä, mutta se haku on vaan siirtynyt ja siirtynyt. Joten päätin laittaa kuvia siitä ihan ilman omistajan päällä oloa.

Tosiaan.......näin isoa työtä en ole koskaan tehnyt, ja virkkausta olen harrastanut "vakavissani" vuodesta 2022.....

Noin vähän aikaa virkkaillut ja siksi olen ylpeä itsestäni että olen luonnut jotain näin hienoa! Joten kuvien kera kerron projektistani;


Tästä kaikki alkoi....tein ihan huvin vuoksi isoja neliöitä, tietämättä mitä niistä voisi tehdä. Puhuin siskoni tytön kanssa puhelimessa ja kerroin mitä olin virkkaillut. Hän heitti ihan yhtä äkkiä että hän haluaisi pitkän takin......No, mikä ettei....otin ajatuksesta kiinni....



Hahmottelua, ihmettelyä.....



Tilasin langan jolla voisin yhdistää palat.



Piirsin tälläisen piirustuksen.....kunnes tajusin että minun pitää tehdä ihan toisenlainen. Pääaukko pitää olla ja selkeä.






Kokeilin jonkinlaista väriläikkää....mutta tuo yläkuvan pala ei päätynyt takkiin.... Ostin vähän värikkäämpää lankaa ja niillä tein sellaisia "tärppejä" takkiin.












Kokeilin jopa resoria takin hihan suuhun, mutta minusta se ei sopinut ollenkaan.


Siskoni tyttö kävi sovittamassa ja kysyin haluaako hän hupun....halusin...uusi haaste minulle....








Yläkuvassa huppu....se istui hyvin takkiin....



Päätin että tekisin takkiin reunat yhdellä "tärppi" värillä ja sehän sopi hienosti.  Siskoni tytär ei halunut nappeja tai muuta millä takin voisi kiinittää....





Siinä se on valmiina...oli vain päättäminen... Minä onneton ajattelin että kun saan takin koottua niin äkkiäkö ne päättelee!!!!!!!! Opin kantapään kautta että heti kun pala on valmis se pitää päätellä!!!!!!!
Tämän takin päättelemiseen meni 13 tuntia!!!!
Voitte vaan uskoa että manasin itseäni....


Taskunkin laitoin takkiin.



Tämmöinen tämän kuukauden haasteesta tuli.....sitten loppuun "teknisiä" tietoja.

Pitkä takki, hupulla, taskulla.

Lankana käytin Drops Paris 100% Cotton

Yhdestä kerästä sain 3 neliötä (5 kierosta)

Värejä oli 5 + 1, tuo yksi väri oli kokoomista varten.

Iso neliö vastaa 4 pikku neliötä. Takissa oli 9 isoa neliötä ja 70 pientä neliötä eli yhteensä 106 (pikkuneliötä) neliötä.

Minulla meni takin tekemiseen 2 kk ja 11 pvää. Olen kyllä ylpeä itsestäni, varsinkin kun en joka päivä kerennyt virkeilemaan....välillä meni viikkokin kun en koskenut työhön.

Mutta se on valmis ja huomenna kerron uudesta valmiista työstäni...... 😀 Sillä tässä odotelessa takin hakiaa kerkesin tehdä tyttärenni topin.... mutta siitä sitten huomisessa postauksessa.


8 kommenttia:

  1. Siis aivan ihanuus. WAU WAU.
    On tuossa virkkuukoukku saanut pyöriä useamman kerran. Varmasti lämmin ja ihana päällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 olen niin ylpeä itsestäni että sain tuollaisen tehtyä ja koottua. Vielä kaksi vuotta sitten sanoin etten ikinä opi isoäidin neliön tekoa. Ja niin vaan opin kun päätin että opettelen...

      Poista
  2. Upea tuli. Mulla on valmiita isoäidin neliöitä vaikka kuinka paljon kun en tehnytkään niistä peittoa niin kuin olin alun perin suunnitellut. Jotain vaatetta voisin minäkin niistä tehdä. Pistän idean mietintään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Itse olen ihan hörähtänyt näihin neliöihin! Nyt työnalla 4:stä isosta neliöstä poncho....Siitä on tulossa hieno

      Poista
  3. Kyllä saaja voi olla onnellinen kun tuollaista takkia pitää. Pidin erityisesti siitä, että neliöt ovat erikokoisia ja se toi taatusti haastetta suunnitteluun. Et turhaan virkkaamista opetellut :-)).
    Itsekin olen törmännyt tuohon asiaa, että päättele heti yksi kerrallaan niin lopussa kiitos seisoo :-).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Juu, sen opin että päätellä pitää heit!!! Hirmunen työ jälkikäteen!

      Poista

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Vain kolme kuvaa - haaste

 Tässä minun vain kolme kuvaa - haasteen kuvat syyskuulle. Haastaja toimii Kristiina K  -blogi. Joka puolelta löytyy tänä syksynä SIENIÄ , ...