torstai 2. syyskuuta 2021

Kotitekoinen nuudeli

Näin keväällä master chef ohjelman jossa yksi kuuluisa kokki teki nuudeleita itse. Siitä lähti minun innostus tähän aiheeseen. 

Ennen kuin alan tätä kertomusta jatkamaan.....varoitan!!! Tämä ei todellakaan mennyt kuin störmsöössä!!! Lähinnä kannattaa varoa, ettei naura itseään kuoliaaksi, sen verran hyvään tulokseen pääsin nuudeleiden kanssa,


 

 Pelkästään perunapuristimen löytäminen vei aikaa. Mutta lopulta minulla oli kaikki nuudeliin valmistamiseen. Edelleen tuntui ajatuksena, että tämä on tosi helppo tehdä ja varmaan maistuvatkin taivaallisen ihanalta!!!

Onneksi olin viime viikonlopulla lukenut jutun, jossa itse Gordon Ramsay oli ohjelmassaan mokannut, pari siikaa joutui "poistoon". Helppo olisi ollut samaistua hänen kiroiluunsa ohjelmassaan. 😂😂😂 Minähän vain olen kotikokki ja hän sentään huippukokki.Vähän lievensi tätä minun pettymystäni nuudelin helppoudesta!

No, joka tapauksessa. Löysin ohjeen netistä ja noudatin sitä tarkasti, paitsi että keitinveteen laitoin kasvislientä. Ajattelin että minun irtonaiset ja ihanat nuudelit saavat vähän enemmän makua! 

Tästä se lähti.....

Kotitekoinen nuudeli

7 ½ dl vehnäjauhoja
5 munaa
2 dl vettä
suolaa
nokare voita
Pane vehnäjauhot kulhoon ja lisää munat. Sekoita puuhaarukalla. Lisää vesi ja suola.
Sekoita massaa niin kauan, että siinä näkyy selvästi ilmakuplia.
Purista nuudelimassa perunamuhennoksen teossa käytettävän puristimen läpi, suoraan voimakkaasti kiehuvaan ja suolattuun veteen.
Kiehauta nuudeleita kunnes ne nousevat pintaan eli noin 2 minuuttia. Nosta reikäkauhalla lautaselle. Paista nuudelit kevyesti voissa ennen tarjoilua.

Helppo ja hyvä ohje!!! Kuvitelkaa miten ihania irtonaisia nuudeleita voi saada helpolla! 

JOS JOKU ON TEHNYT TÄLLÄ OHJEELLA näitä kotitekoisia nuudeleita, NIIN VOISIKO HÄN KERTOA MITEN ONNISTUI vai menikö yhtä hyvin kuin minulla? Kiitos 

Ohjeen mukaan aloitin työstää....








Voi tätä nuudeleitten irtonaisuutta...Ei, nämä eivät ole, aivot vaan irtonainen nuudeli. Jos näet jotain muuta niin ehdotan optikolla käyntiä  😂😂😂 




Itse rohkeana maistoin nuudeleitani ja myös yksi pojistani uskaltautui maistamaan! Maku ei ollut huono, mutta tuo kökkömäisyys!

Iloa ja valoa sinulle tähän päivään!!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Yllätys postilaatikossa

Olin ihan onnesta soikeana, kun eilen postilaatikosta paljastui oikein postikortti "suma". Sain peräti  6 korttia. Siis ei tuohon ...