lauantai 18. helmikuuta 2023

Jalkakylpypommia

Meillä oli ystävänpäivänä näpsäköillä tapaaminen. 

Tehtiin tällä kertaa jalkakylpypommeja. 

Ei olekaan tullut vähän aikaan tehtyjä näitä "pommeja" yms:ta. Oli kyllä kiva puuhailla näitä jalkakylpypommeja.

Tässä ohjetta.......

Minun tuoksu kokoelma.


Jalkakylpypommia

n.15 pientä 

Perusmassa:

1½ dl ruokasoodaa

½ dl sitruunahappoa (apteekista)

2 rkl -½ dl merisuolaa

1½ rkl oliiviöljyä

1 tl vettä

Lisukkeet

10-30 tippaa eteeristä laventeliöljyä (Voit laittaa, vain tuoksu öljyä, jos et halua mitään muuta lisuketta.)

(minulla oli tuoksuna hattara)

2 rkl kuivattua laventelin kukkaa

Tai

10-30 tippaa tuoksu öljyä

½ dl kuivattua teetä /3-4  teepussia voi myös tyhjentää (minulla oli teetä, vihreää teetä)


Sekoita keskenään sooda, sitruunahappo ja merisuola. Lisää joukkoon sekoittaen oliiviöljy ja haluamasi tuoksu öljy ja mahdolliset teelehdet / laventelin kukkaa

Lisää lopuksi nopeasti sekoittaen 1 tl vettä (ettei sooda kuohahda). Valmiin massan tulee olla hieman muotoiltavissa ja murenevan tuntuista. Painele valmis massa muotteihin tiiviisti ja anna kuivua n.3 h huoneilmassa tai anna olla vaikka yön yli. Irrota valmiit palat muoteista varovasti. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Yllätys postilaatikossa

Olin ihan onnesta soikeana, kun eilen postilaatikosta paljastui oikein postikortti "suma". Sain peräti  6 korttia. Siis ei tuohon ...