keskiviikko 27. maaliskuuta 2024

Loma hommeleita

 Pari päivää lomasta mennyt ja paljon pientä puuhastelua on tullut tehty ja apuna ollut. Tulee itselle hyvä mieli kun pystyy olemaan apuna. 

Näin kun isoille kylille tulee, niin pääsee isoihin kauppoihinkin. Meillä kotipuolessa ei ihan näin isoa tarjontaa ole kaupoissa kun kaupungeissa.

Sen verran mainosten uhri olen, että ajattelin kokeilla telkkarissa mainostettua Eleplant rasvaa, kun sattui silmään. Eivät kyllä turhaan mainostaneet. Oli erinomainen rasva leivälle. Tiedän ettei meillä miehet söisi, mutta minä tykästyin.

Maanantaina pääsin toteuttamaan salapoliisi haavetta. Mikä onkaan kivempaa kuin tehdä etsivän hommia!!! Lupauduin tuomaan kadonneet yhteen!

Saisin varmaan etsivän pestin heti kun kertoisin miten hienoa työtä tein! Täällä oli kadonneitten sukkien kassi ja minä hienolla etsijä työskentelyllä löysin monta eksynyttä paria! 

Tähän sarjaan olen jäänyt jo aikoja sitten koukkuun.  Tämä sarja on La Promesa - Salaisuuksien kartano. Suosittelen.

Toimin myös karvaisen lapsenlapseni tukihenkilönä. Kertulla oli valeraskaus ja Kerttu oli lapsekseen valinnut kaksi äänekästä vinkuvaa possua.

Täällä on toinenkin karvainen lapsenlapsi, Viljo.

Minä Kertulle selvitin että nämä possulapset ovat tulleet siihen ikään että ovat luovutus iässä ja nyt ovat uudessa kodissa. Ja hyvin nuo pari päivää on nyt mennyt. 

Olen vanhojen kotimaisten elokuvien suuri fani. Näin lomalla yleensä ”pyhitän” katseluajan…..Kaupasta ostin lankaa ja virkkuukoukun ja kokeilin vilkkailla mukilämmittimen, samalla kun katselin kotimaista elokuvaa. Ajattelin että kun näin keväällä terassilla istuu, niin kahvi/tee ei heti jäähdy, kun muki on saanut takin ylleen.





Lettuja paistelin……


Nämä lakritsin ovat niiiiiiiiiiiiiin hyviä! 



Yläkuvassa etummaisena Kerttu ja taaempana Viljo. 

4 kommenttia:

  1. La Promesaa seuraan minäkin. Ei vaan millään jaksaisi odottaa että seuraavat viisi jaksoa ilmestyvät maanantaisin Yle Areenaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama ongelma minullakin ettei millään malttaisi odottaa seuraavaa viittä jaksoa.... =D

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiitos, paljon. Sinulle myös ihanaa pääsiäisen aikaa!

      Poista

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Yllätys postilaatikossa

Olin ihan onnesta soikeana, kun eilen postilaatikosta paljastui oikein postikortti "suma". Sain peräti  6 korttia. Siis ei tuohon ...