tiistai 3. joulukuuta 2013

Lapset

Minulla on ihana työpaikka <3 , pääsen päivittäin myös kuuntelemaan lasten hauskoja tarinoita. Viime toimintakaudella (2012-2013) ehdotin että keräämme lasten hauskoja sanontoja/juttuja ylös. Ja niinhän me porukalla tehtiin. Lapset ovat iältään 1v - 5v.
Keväällä tein sitten pienen kirjasen vanhemmille mitä kaikkea hauskaa meillä ollaan puhuttu......Nooh...jos ei nyt ihan kaikkea sentään ;)
Samalla kun tässä laitan teille kuviani talven ensi lumesta laitan muutaman hauskan tarinan teille luettavaksi :) toivotaan että nämä jutut saavat teidätkin hyvälle tuulelle!


Lapsi kasasi pehmoleluja toisen, maassa makaavan lapsen päälle. 
Kun kaikki pehmot oli käytetty ja niiden alla olevasta ei näkynyt kuin varpaat, ilmoitti peittämisurakan valmiiksi saanut lapsi reippaalla äänellä;" No, niin hautajaiset!"
Kasan alla oleva lapsi hihkaisi;" Ei vielä, mä nään!"
Lapsi kasasi lisää leluja toisen päälle ja aina vain lapsi huusi;" Mä nään vielä!"
Kun kaikki peitot ja jopa lelulaatikko oli kasattu lapsen päälle ja vieläkin kuului kasasta;" Vieläkin mä nään!"
Niin "kasaajalapselta" meni hermot ja tiuskasi;
"Ei sua voi haudata!!!"

"Mul on aikuisten juomaa, tää on ölyä!"

*

Lapsi puhui leikisti puhelimeen. Hoitaja keskeytti puheillaan hänet, johon lapsi tiuskasi;"Älä puhu mulle, ku mä olen puhelimessa!"

*

Hoitaja sanoi lapselle välipala pöydässä;" Syöppä nyt reippaasti puurosi:" Lapsi mietti hetken ja sitten huokaisten sanoi;" Niin......mutta kun valitettavasti mulle ei nyt maistuisi!"


Tytöt leikkivät pehmolelulla ja hetken kuluttua toinen tuli pehmolelu toisessa kädessä ja pehmolelun korva toisessa kädessä, todeten; "Tää korva lähtee tosi helposti irti!"

*

Päiväuni hetkellä, hoitaja luki Tuhkimo satua. Eräässä kohdassa Tuhkimo sanoo;" Pääsenhän minäkin tanssiaisiin?"
Sen kohdan luettua hoitaja kuuli sängystä;" Et pääse!"


Ikkunaan oli tehty kaunis talvimaisema, Tähtiä oli laitettu ohkaiseen siimaan roikkumaan. Sitä katsellessa lapsi kysyy;" Miksi noi tähdet on laitettu karvaan roikkumaan?"

*

Joulun alla hoitaja tiedusteli;" Onko kiva kun pukki tulee?"
"Ei", sanoi lapsi.
"Miksi, pukkihan tuo lahjoja", sanoi hoitaja.
"Ei tuo minulle", sanoi lapsi.
"Kuinka niin?", kysyy hoitaja. 
"Mä oon kiroillut niin paljon.


Lapsi sai auttaa hoitajaa kattamaan välipalan pöytään. Välipalaksi oli leipää, kiisseliä ja joulutorttuja.
Lapsi selitti hoitajalle;" Noi tontut syödään sit vikana."

*

Lasten keskustelua;
Ensimmäinen lapsi - Joulupukki tuo vaan risuja jouluna jos on tuhma!
Toinen lapsi -  Niin mut risuista voi tehdä kaikenlaista! Koristeita vaikka....tai porolle sarvet!
Kolmas lapsi - Nii tai majan! Mä haluun joululahjaks risuja!!!!!!


Toivon sinulle oikein hyvää päivän jatkoa!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Pihin emännän lehtipihvi jauhelihasta

Näitä pihvejä olen tehtyä muutaman kerran aikaisemmin. Ja pihvit ovat siis pelkkää jauhelihaa, ei mitään muuta. Jauhelihasta "lehtipihv...