Tulipa leivottua ja vähän säädeltyä oman mielen mukaiseksi. Loppu tulos oli herkullinen.....niitä olisi voinnut syödä enemmänkin.....Tässä sinullekin ohje;
Kahvi-marenkimuffinit
isoja muffinivuokia, annoksesta tulee noin 10kpl
125g voita / marg.
2dl sokeria
2munaa
2dl gluteenittomia jauhoja (vehnäjauhoja)
1tl leivinjauhetta
0,5dl vahvaa kahvia
Marenkiuorrute:
2 munavalkuaista
1½ dl tomusokeria
1 tl vaniljasokeria
2-3 rkl kaakaojauhetta
Keitä kahvi ja anna sen jäähtyä.
Vaahdota voi ja sokeri, lisää munat yksitellen voimakkaasti vatkaten.
Lisää vehnäjauhot johon on sekoitettu leivinjauhe.
Lisää lopuksi jäähtynyt kahvi.
Jaa muffinivuokiin (n.12kpl), täytä 2/3. Paista uunin keskiritilätasolla 225 asteessa 10-15min.
Tee marenki. Vaahdota valkuaiset valkoiseksi vaahdoksi. Lisää loput aineet vähän kerrallaan koko ajan sekoittaen.
Annostele lähes valmiiden muffinien pinnalle marenki ja käytä niitä vielä uunissa hetken aikaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D