keskiviikko 20. elokuuta 2014

Kurkkusta herkkua

Tuntuu, kun ei olisi moneen kuukauteen kirjoittanut tänne blogiinsa.....No, mutta kesäloma reissu takana päin ja teille sitten kuvien muodossa laittelen lomamatkastani, kun kerkeän.

Lomamatka suuntautui Prahaan. Olen ostellut aina ulkomailta itselleni myös paikallisia keittokirjoja/ruokaa käsitteleviä lehtiä. Minä kun keräilen niitä keittokirjoja. =D

Tällä kertaa "haaviini" jäi kaksi ruokalehteä ja yksi keittokirja.
Kirjaa ostellessa, kysyin kirjakaupan myyjältä englanniksi missä voisin maksaa? Heh...hän alkoi selittämään että kassa on tuolla, katsoi kirjaa, katsoi minua ja alkoi selittämään ettei tässä kirjassa ole englanniksi mitään, vaan on tsekinkielinen....ajatteli että "tyhmä" turisti kun ostelee kirjaa eikä ymmärrä mitään....en tajunnut sanoa, että google on keksitty ;) =D . No, ei vaan, kerroin että tiedän ja ostan aina paikallisen keittokirjan kun reissussa olen :)

Tuosta Gurmet lehdestä bongasin kivan pienen kurkku herkun...ja hei googletin mitä siihen tarvitaan, mutta tein siitä kumminkin oman version =D heh...lukee ohjeita  ja tee kumminkin omiaan....NO, ei vaan olisi siinnä jotain samaakin!


Tässä nyt kumminkin kuvaa niistä oikeista jota ohjeista tulisi, minulla on arkiversio ;) =D


Tässä nyt sitten minun versio, grillasin vähän kesäkurpitsaa lisukkeeksi, niiden päälle vähän suolaa ja oliiviöljyä kun grillistä tulivat.

Kuorin kurkun ja leikkasin sellaiseksi n. 1½-2 sentin palaksi. Päälle tein massan, jossa oli; majoneesia, tillinen tuorejuustoa, kinkkusuikaletta. Nostin massaa lusikallisen kurkun päälle. Ja "avot" siinnä herkullinen herkku jokaisen makuun.

 Nam, nam, nam......




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Huhtikuun haaste suoritettu

Huhtikuun haasteeksi olin laittanut; Yllätä joku. Tämän yllätyksen tein yhdessä muiden näpsäköiden kanssa eräälle näpsäköistä 😂 Ehdotin ett...