maanantai 24. huhtikuuta 2023

Valokuvan siirto puulle

Tämä minun valokuvan siirto, puulle, on ollut pitkään mielessä.....mutta eipä ole tullut kokeiltua, kuin vasta viime viikolla.

Ajattelin kokeilla siskoni vanhaa kuvaa laittaa puukiekolle. 

Hänellä oli synttäri viime lauantaina, pyöreitä tuli täyteen! Itse olen menossa torstaina sinnepäin ja itse bile-pippalot järjestetään tulevana lauantaina.

Sinne tein "alkupalaksi" tämän kuvan....

Itse lahjoista tulee omat postaukset, kun saan sen "viimeisen palan" itselleni.😊

Tämän kuvan siirto ei varmaan ihan oikea oppisesti mennyt. Minulla oli varmaan väärää paperia siirtoon. Mutta ei se nyt huonokaan ole, kun haettiin vanhan kuvan tunnelmaa!

Itse asiassa itse pidän kovastikin toisesta näistä kuvasta.

Tässä kuvaa ja vähän selvitystä mitä minä olen käyttänyt.

Minulla oli kaksi tuollaista puukiekkoa, itse valokuvasta otin lasertulostimella kuvasta kuvan joka oli kierretty. 
Puukiekolle levitin liimaa ja painoin tulostetun kuvan kuvapuoli liimaan. Tämä saa sitten kuivua vuorokauden. Ja tosiaan tuon kuvan tulostin ihan normi tulostuspaperille.

Ihan vedellä aloin paperia hinkkaamaan varovasti pois.  Kun paperi on saatu pois, laitoin liima-vesi seoksen ja sivelin sen kuvan päälle.
Pohjaan laitoin tuollaiset pidikkeet että tnämä kuvat saa vaikka seinälle roikkumaan.


Tässä ovat nuo kumpikin kokeiluni. tuo pienempi on minun mieleinen. Tuosta toisesta lähti vähän liikaa tuota väriä irti. 

Kumpikin näyttää vanhan aikaiselta...eikö vaan. Täytyy tehdä vielä muutamat puukokeilut...paperin sijaan ajattelin kokeilla valokuvapaperia. Mutta laittelen sitten uutta kuvaa miten valokuvapaperin  kanssa on onnistunut....




2 kommenttia:

  1. Tuota olen itsekkin halunnut kokeilla ja ehkä nyt uskallan yrittää kun luin sinun ohjeesi. Kivan näköisiä ainakin nämä sinun tekemäsi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeile vaan tätä touhua, se oli kivaa. Ja minusta niistä tuli tosi kivan näköisiä. Iso kiitos kehuista.

      Poista

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Nuudelisalaatti

Tein töihin tälläisen salaatti "pohjan".  Vaikka tätä muutaman päivän kerkesin syömään, niin silti en syöynnyt yhtään päivää samaa...