perjantai 12. huhtikuuta 2024

Päivän pörinöitä

Maalis-huhtikuun vaihde on ollut tosi mielenkiintoinen. Pitkään hiljaa ollut sairauteni on jälleen astunut elämääni rytinällä. Eikä nyt mitenkään ota tasaantuakseen. 

Viimeisen kolmen viikon sisällä olen ollut töissä vain 1½ päivää. Ensin oli loma ja sitten se työpäivä (+ ½ pvää) ja sitten onkin ollut sairaslomaa.

Puoltoista viikkoa sitten  meinasi taju lähteä. Se oli kyllä aikamoinen järkyttävä kokemus....maassa kun makasin tuli mieleen; nosta jalat ylös, nosta jalat ylös.....

Se auttoi.....

Tässä on yksi minun virkkaama mukin lämmitin.

Minulla on siis Meniere ja lyhkäysyydessä se on; Ménièren taudilla tarkoitetaan kohtauksellista oireyhtymää, johon kuuluvat huimauskohtaukset, kuulon huononeminen, korvien soiminen sekä korvien paineen tai täyttymisen tunne. Vaivan perussyy on tuntematon. Oireiden synty liittyy sisäkorvassa olevan nesteen lisääntymiseen. Tämä taas vaikuttaa häiritsevästi tasapainoon ja kuuloon.

Tauti alkaa yleensä 20–60 vuoden iässä. Vaiva on melko harvinainen, ja sitä esiintyy noin 2–5:llä 1000:sta.

Nyt alkaa pää olemaan ok...välillä vähän heitätyttää ja illoissa on ollut opeteltavaa...en vaan osaa mennä nukkumaan aikaisin....pitäisi varmaan opetella lepäämään päivisin...tai kun töistä tulen. 

Täytyy taas opetella taudin uudet kujeet jotta pärjää sen kanssa. Olen myös miettinyt tulevaisuutta, mutta siitä sitten enemmän kun / jos ne toteutuvat...nähtäväksi jää.

No, mutta tuo taudista. Onneksi on ollut paljon hyviäkin hetkiä...ja päässyt tekemään / elämään ihan normi elämää. 

Olen leiponut (kukkoset), virkkaillut, käynnyt haravoimassa ulkona jne...No, mutta tässä kuvina pienten selvitysten kera.

Minun virkaus kaveri kotona on kissamme Kassu. Tässä kuvassa ulkona näkyy vielä lunta, mutta ihan viikon sisällä lumen määrä on silmissä vähentynyt. 

Tässä tämän kevään taimia.......Niitä olen nyt laitellut yksittäin kasvamaan...että vahvistuisivat. Innolla odotan että pääsen ne ulos viemään! 

Kun oikein tarkasti katsoo kuvaa, niin huomaa jäniksen papanoista. Niitä on meidän piha täynnä. Tästä meidän pihan läpi menee joku jänisten oma polku. Täytyy tosiaan miettiä miten laittelen näitä minun kasveja ulos, etteivät jänikset luule että olen heille ostanut evästä!

Poikani kysy että mitä teen.....hmmmmm..en tiedä, pipoa, takia, peittoa 😂😂😂😂😂😂😂

Smoothie;
*pensasmustikoita
*kaurahiutaleita
*vadelmakeiton loput
*pikkusen hunajaa
*Kreikkalaista jogurttia, maustamatonta
Näistä aineksita syntyi minun tämän päivän smoothie.


Tämän uuden harrastukseni (postcrossing) myötä olen ihan koukkuun jäänyt postikorteihin. Niitä olen nyt tilaillut eri paikoista. Kuvassa viimeisimmät postiin tulleet kortit. Nuo olivat aivan ihania kortteja.
En ollut ajatellutkaan miten ihmeellisiä kortteja ihmisten keräillevät. Minusta nimittäin on kiva laittaa sellaista korttia eteenpäin, mikä osuisi tämän kortin saajan keräily kohteeseen.  

No, mutta......miten sinun päiväsi on mennyt?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Höpinöitä!

Se on taasen kuun viimeinen päivä. Aika menee niin nopsaan......Sitä ollaan jo katseltu kesälomia työporukan kanssa. Tässä kuussa yksi loma ...