lauantai 21. syyskuuta 2013

Ananaskirsikkahillo

Keväällä kun kävin puutarhalla hakemassa kasvatettavia, löysin ananaskirsikan. Eipä ollut minulla mitään hajuakaan millainen kasvi/syötävä siitä tulisi.....
Ostin vain yhden taimen, kun ajattelin että se ei tykkäisikään kasvaa minun kotona ;)
 Mutta hyvinhän se on kasvanut. Meinaan sen huomenna kantaa sisälle talveksi...katsotaan pitääkö se siitä!!??
Satoa se on tuottanut paljon....toisaalta ne ananaskirsikat ovat tosi pieniä, mutta kumminkin olen saannut nauttia niiden mausta koko kesän ja tämän syksynkin.
Vielä niitä tuolla purkissakin oli muutama joten ajattelin kokeilla hilloa tehdä niistä....

Tässä Ananaskirsikka

Tein hillon tälläiseen mittasuhteeseen;

750 g ananaskirsikoita
1 sitruuna kuori sekä mehu
1 kg hillosokeria
tilkka vettä pohjalle

Keitin kaikki ja purkitin.


Tätä kun maistelin voisin kuvitella laittavani paahtoleivän päälle, lettujen kanssa....Täytyy nyt katsoa kun yön yli on kylmässä ja maut tulevat kohdalleen....Mutta ihan kokeiltava juttu ja kasvi jos jo ensi kevättä ajattelette!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Huhtikuun haaste suoritettu

Huhtikuun haasteeksi olin laittanut; Yllätä joku. Tämän yllätyksen tein yhdessä muiden näpsäköiden kanssa eräälle näpsäköistä 😂 Ehdotin ett...