maanantai 4. huhtikuuta 2022

Kana virkaten

 Sunnuntain iloksi, minä innostuin harjoittelemaan virkkausta. Itsehän en tosiaankaan ole mikään taitava siinnä hommassa. Mutta uuden vuoden lupauksena lupasin itselle opetella uusia taitoja. Nooooh, nyt ei vielä ole taitoa, mutta sentään opettelua. 

Olen yritellyt aina silloin tällöin virkata jotain pientä ja helppoa. Mutta ei se ole johtanut mihinkään vakavampaan 😂😂 innostukseen. Koska se tuntuu niiiiiiiiin vaikealta. 

Isoin haaste on kyllä tuolla odottamassa....haluan nimittäin oppia ompelemaan vaatteita. Mutta on tässä tätä vuotta vielä jäljellä.....

Tärkeintä on, että opettelee jotain uutta.. Ei saa jäädä "sammaloitumaan". 

Ei sitten naureta, muistakaa että olen tämän tehnyt ilman ohjetta......yksin......kuvaa katsellen. Nyt kun se kana on valmis, löysin siihen ohjeen. 😂😂😂Toisaalta en tiedä olisiko siitä ohjeesta ollut mitään hyötyä. Kun en minä niin hyvä ole että osaan lukea noita ohjeita. 

Tässä kuvaa kanastani


Muuten olen tyytyväinen kanaani, mutta tuo nokka ei ollut niin hyvä kun yritin tehdä. Eikä joka juttu  ole oikeassa kohtaan, mutta se näyttää kanalta! 

Tämähän on ohjeessa siis patalappu, mutta minä tein vähän pienemmän, syy siihen on se, että minulla oli pienempi virkkuukoukku ja ohkaisempi lanka. Olin laskevani että  tein yhden kerroksen enemmän kuin kuvassa, mutta silti siitä tuli pieni... No, nyt kun löysin ohjeen voisin kokeilla tehdä ihan patalapun.....





Tässä ihan virallinen ohje sinulle jos innostut tuon kanapatalapun tekemään;

Kanapatalappu: 

Virkkaa vartalo ja pää valkoisella sekä harja punaisella Catania Grandella. 

Vartalo: Tee aloitusrengas tai 3kjs:n rengas ja virkkaa renkaaseen valkoisella. 1.-4.krs: Kuten jäniksen vastaavat krs:t = 60 s. 5.krs: Lisää 14x joka 4. p:seen ja virkkaa 14. lisäyksen jälkeen 2 puoli-p, 2 ks. 6.krs: *10 ks, jätä 2 s väliin, 7 p seuraavaan s:aan, jätä 2 s väliin, 1 ks, jätä 2 s väliin, 7 p, jätä 2 ks väliin, 1 ks, jätä 1 s väliin, 5 puoli-p seuraavaan s:aan, jätä 1 s väliin**, 24 ks, virkkaa sitten**-* kerran eli siivet päinvastaisessa järjestyksessä kuin vartalon toisella puolella, 1 ps, katkaise lanka. 

Pää: Virkkaa krs 1-2 kuten vartalossa. 3.krs: Lisää 12x joka 2. s:aan, virkkaa loppuihin 6 s:aan näin: 1 puoli-p, 2 puoli-p samaan s:aan, 1 puoli-p, 2 ks samaan s:aan, 2 ks = 44 s. 4.krs: Koko krs ks näin: 18 ks valkoisella, sitten 9 punaisella (valkoinen lanka silmukoiden sisällä) ja jätä punainen lanka roikkumaan np:lle, 17 ks valkoisella, 2 ps. Katkaise valkoinen lanka. 

Virkkaa pään harja valmiiksi punaisella np:n krs:lla. Virkkaa 2 kjs, 3 puoli-p 1. ks:aan, jätä 1 s väliin, 1 ks, jätä 1 s väliin, 5 puoli-p, jätä 1 s väliin, 1 ks , jäta 1 s väliin, 4 puoli-p ja 1 ps seuraavaan s:aan. Katkaise lanka. Virkkaa vielä ripustuslenkki 12 kjs harjan keskelle. 

Nokka: Virkkaa koukulla 3 mm kullanvärisellä Catanialla 8 kjs. Virkkaa koukusta laskien 6. 7. ja 8. kjs:aan 1 pp3 kuhunkin ja virkkaa ne yhteen (jätä ne ensin viimeistä lk ja läpivetoa vaille valmiiksi ja yhdistä ne lk + läpivedolla) 

Heltat: Virkkaa koukulla 3 punaisella Catanialla aloitusrenkaaseen näin: 7 kjs, 1pp4 (4 lk koukulle), 1 pp3, 1 pp, 1 p, 1 ks, 1 p, 1 pp, 1pp3, 1pp4, 6 kjs ja 1 ps renkaaseen. Kiristä rengas. 

Rusetti: Virkkaa kuten jänikselle. Viimeistelyt: Höyrytä osat kevyesti. Ompele nokka ja heltat paikoilleen ja kirjo silmät mustalla. Ompele pää vartaloon kuvan mukaisesti ja kiinnitä rusetti. Pujota langanpäät np:lle. 


Minun pitää kyllä ensin selvittää nuo lyhenteet. Kaikkia en kyllä tiedä!! Mutta alkuun on päästy ja uutta opeteltu!! Hienoa minä!! 

2 kommenttia:

  1. Tuo kana on ihan äärimmäisen upea ja suloinen ilmestys <3 mahtavaa että rohkeasti haastat itseäsi uusilla harrastuksilla!

    VastaaPoista

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Pienelle pupu kainaloon

Tein omaan baby shower lahjaani virkaten pupun. Ihan ensimmäinen kerta, kun virkkasin tuollaisen. Se oli kyllä kiva ja helppo tehdä. Minun y...