lauantai 27. heinäkuuta 2024

Lauantai....

Lauantai on ihana päivä, kun saa ihan rauhassa "käynnistyä" ja rennosti tehdä ne "pakkolisetkin". Mennyt viikko on ollut taas menoa ja meininkiä. Ilmatkin ovat olleet menoa ja meinikiä....Ihan hirveän hiostavista ja kuumuudesta, sateisiin ja ukkosiin. Tässä menneen viikon elämää....hiukan.....

Yläkuvan ruisleipä ei ollut ihan tyytyväinen viikkoonsa....😂😂😂😂😂 sillä se joutui syötäväksi .....oli pakko ottaa kuva, kun on niin ilmeikäs leipä!


Bertta on pärjännyt hyvin. Pieniä lenkkejä ollaan tehty. Rappusetkin ovat jo helppoja mennä alas ja ylös. 
Kassu kissa saa osakseen suurta rakkautta Bertalta. Tosin Kassu on sen näköinen pusun jälkeen, kun miettisi miten sen pusuttelun saa loppumaan!?! Ja poistuu rauhallisesti takavasempaan!!😂😍



Yläkuva kuvaa ehkä sitä tunnetta kun miettii, että vielä neljä viikkoa omaan lomaan. 
Kaikki muut palailevat jo lomiltaan tai ovat juuri aloittaneet lomansa. Töihin tullaan levänneen ja rentoutuneen oloisina.....
Meikä painaa töitä ja odottaa helpottavaa tunnetta että pääsisi lomalle jo!!! 
Minun loman aikana tuleekin yllätyksiä....vaan niistä ei voi vielä kertoa....mutta siis ihania yllätyksiä tulee!


Tälläinen hieno munakoiso yksilö löytyi jo omasta puutarhasta. Samalla kun grillailtiin makkaraa, grillasin itselle munakoisoa.


Ensin leikkaisn munakoison pituus suunnassa, itketin (suolaa päälle ja n. 15 odotus ja kuivaus ) Sen jälkeen pyörittelin chilillä maustetussa oliiviöljyssä. Tämän jälkeen grilliin ja paistumaan.


Tein makarooni-tonnikalasalaatia grilliruuan kanssa.


Tuossa alku viikosta grillailtiin myös töissä lasten kanssa.  Ja sehän se oli lasten mieleinen juttu. 


Itselle ei ole tullut kortin korttia tämän viikon aikana....pari korttia sain sentään lähetää. Laitampa tällä kertaa kuvaa mitkä kortit minä laitoin.  Kumpikin kortti on valittu lähetettävän toiveden mukaisesti. Minusta on kivaa kun pystyy vastaamaan toiveisiin. 



Tähän väliin oman puutarhan tuotantoa. Muutaman keltaisen kirsikkatomaatin olen jo saanut popsittua puutarhastani. 
On ne kyllä herkullisia, ihan erimakuisia kun kaupasta ostetut.


Perjantaina käytiin lasten kanssa kaupassa ostamassa jäätelötuutit. Niitä mentiin syömään kylän Lumo-puistoon. Ja kuinkas ollakkaan lapset olivat ihan intoa täynnä tuosta jäätelön syönnistäkin. 
Tuo puisto on kiva, sinne voi kuka tahansa mennä grillailemaan ja viettämään mukavaa päivää.

Lumo-puistossa on grillipaikka sekä  katetu ruokailupaikka, mutta myös muutenkin penkkejä. Erilaisia kasveja istutettu...Vieressä lapsille / nuorille pump trac rata.



No, tähän loppuun on kerrottava oma mokani. 
Minähän teen vuorotyötä. Ja meidän työajat vaihtelevat. Jotenkin olin saannut päähäni että menen "seuraavana" päivänä iltaan! 
Aamulla heräsin minun tyypilliseen aikaan eli klo 4. Vietin lepposta aamua.....Bertan kanssa lenkkeilen, aamupalaa syöden, astianpesukonetta tyhjennellen ja täyttäen.....mietin että jos vähän leipoisin, kun tätä luppo aikaa on kunnolla! 
Puhelin soi klo 7 ja siellä oli viereisen päiväkodin  työntekijä. Sanoi että teidän talo on tyhjillään ja yksi lapsi jätettiin nyt hänelle. Ja totesi että eikö sinun pitäisi olla aamussa, minä siihen että ei, ei...minä olen tulossa vasta iltaan!!! 
Näin vannottelin ja samalla kävelin kalenterini luo...Ja mitä #%###?!#"?? Minun tosiaan piti mennä aamuun ei iltaan!!! 
Onneksi sentään olin kaikki muut jo laittanut kuntoon paitsi  evääni....ja siltä istumelta lähdin töihin!!! IKINÄ en ole myöhästynyt töistä tai sekoittanut vuoroani.....no, sekin päivä koitti!!!! Voitte vaan uskoa että tämä päivä meni ihan sekaisin nopeasta lähdöstäni jne........

6 kommenttia:

  1. Tuollainen äkkilähtö on kyllä ihan kaameaa. Menee koko päivä luultavasti ihan plörinäksi :-).Tunnelma sama kuin ruisleivällä !:-).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, kyllä se on sama tunne kun ruisleivällä.....hah, hah, haa.

      Poista
  2. Ilmeikäs leipä. =D
    Paniikkilähdöt ovat ikäviä, koko päivä menee vähän sekaisin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. =D Eikö vaan.....tuo leivän ilme kertoo kaiken! Juu, päivä kyllä menee ihan sekaisin kun aikataulu "pettää"!

      Poista
  3. Paniikki töihinlähtö oli minullkin kerran ja työmatkani kesti aamuin illoin kolme varttia Nurmeksesta Lieksaan. Taisi mennä minun myöhästyessä ylinopeuden puolelle ajaminen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi minulla on tuo työ matka tosi lyhyt, ja tuolla minun sähköskootterilla sen matkan taittaa vieläkin nopeammin.

      Poista

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Vain kolme kuvaa - haaste

 Tässä minun vain kolme kuvaa - haasteen kuvat syyskuulle. Haastaja toimii Kristiina K  -blogi. Joka puolelta löytyy tänä syksynä SIENIÄ , ...