tiistai 29. syyskuuta 2020

Sämpylät pizzauuniin

Aika päivää sitten, ostin meille sellaisen pizzauunin, pöydällä pidettävä. Pitsaa sillä on tullut aika ajoin tehtyä. Sillä tulee tosi rapea pohja koska uunissa on kivipohja, jossa paistetaan.

Enpä ole ajatellut tai miettinyt sille muuta käyttöä......Mutta yhtenäpäivänä töissä juteltiin ja työkaveri sanoi että hänen äitinsä paistaa tuollaisella kivellä sämpylät......Ja mitä minä teen, tietysti kokeilen!!! 😁


Itse aisiassa kun aloin tutkailla selvisi, että pizzauuni on sittenkin monikäyttöinen laite. Siinnä kun on tulenkestävästä kivestä valmistettu paistopinta.

Tuolla pizzauunilla voi valmistaa myös focaccia leipää, piiraita, paahdettuja voileipiä, täytettyjä suolaisia ja paljon muuta! 

Jäinkin miettimään miten minä en nyt sitten ollut aikaisemmin hoksannut! 

Kokeilin sitten ensimmäisenä tehdä sämpylät.....NOOOH....paljon luvattu, mutten minä nyt ainakaan onnistunut....

Pohjasta tuli rapsakka, mutta en minä paljon väriä niihin saanut....täytyy nyt vielä jossain vaiheessa kokeilla toisenlaista taikinaa.

Tällä kertaa kokeilin ihan normi sämpylä taikinaa....



Tässä nämä sämpylät (yläkuva) nyt olisi kuvassa....minusta uunissa tulee nopeammin, joten paistoin sitten loput ihan uunissa....ja paljon parempia tulivat siellä....Ei siis ainakaan meillä mennyt tällä kertaan uusintaan suoralta kädeltä.....ehkä toisesta taikinasta voi taas kokeilla.....

 


 Tässä sitten ihan uunissa paistuneet...siistimmän näköisiä ja maultaan minusta sittenkin parempia. Mutta kannattaa kaivaa pizzauuni kaapista ja alkaa kokeilemaan jotain muutakin mitä sillä voisi tehdä. 

Minäkin jatkan kokeilua...... 😁👍



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Huhtikuun haaste suoritettu

Huhtikuun haasteeksi olin laittanut; Yllätä joku. Tämän yllätyksen tein yhdessä muiden näpsäköiden kanssa eräälle näpsäköistä 😂 Ehdotin ett...