sunnuntai 11. lokakuuta 2020

Suunnittelut alkaa

Tänään on sunnuntai 11.10.2020 ja kun oikein laskee niin 24.12.2020 on torstai ja siihen 75 pvää! Eipä ole jouluun enään monta päivää.

Päätin aloittaa tämän joulun suunittulun ja joulun valmistamisen näin ajoissa. Olen ihan innoissaan tätä joulua "tekemässä", sillä tänä jouluna tulee meille siskoni, hänen miehensä sekä heidän tyttärensä, avomiehensä kanssa.

Ja tietysti myös tulee minun 6 lasta  ja heidän "siipat", mikäli sellainen löytyy! Talo täyttyy ja joulun oleellinen sanoma minulle täyty. Minusta jouluna suvun pitää olla kokoontunut...lähinnä lähi suku. Aikoinaan me olimme tällä porukalla kaikki joulut. Sitten lapsista kasvoi isompia jne....

Nyt he taas ovat niin isoja =D että arvostavat tälläisiä jouluja! Itse asiassa tämä lähti siskoni tyttäreltä joka minulle kertoi miten kaipaa niitä lapsuuden jouluja kun olimme kaikki koolla. Ja tänä vuonna se taas toteutuu!!!


Olen tilannut kaksi uutta joulukirjaa, niiden vanhojen lisäksi mitä minulta löytyy...täytyy vielä ottaa esille se iso kasa joululehtiä, mitä on vuosien varrella tullut kerättyä.

Tässä ovat minun uusimmat joulun keittokirjat. Makeaa joulua kirjassa on kannen piparit mitä meinaan kokeilla. Ovat niin herkullisen näköisiä....

Täytyy etsiä joku uusi resepti taasen jouluun. Joka vuosi kokeilen jotain uutta ja joskus se jää joka jouluiseen joulupöytään. Toisinaan yhden kerran kokeilu riittää.

Jouluun pitää toki tehdä muutakin kuin ruokia.....

Me olemme jo muutamana jouluna ostaneet vain yhden joululahjan jokaiselle. Arvomme sen kuka ostaa kenellekin lahjan. Onneksi vielä on parillinen luku ollut! =)

Jouluruuissa menin siihen pari vuotta sitten, että kerroin kaikille että meidän joulupöydästä löytyy; Kinkku, porkkanalaatikko, bataattilaatikko, imellettyperunalaatikko, lihapullat. Niin ja tietysti leivät ja juomat, päälisineen.

Sitten jokainen on saannut kertoa mitkä 2 muuta kuuluu hänen mielestä jouluun. Aina on saatu jouluun notkuva pöytä ja vaikka se on jonkun herkkuna pöytään tullut niin kyllä jokaiselle maistuu!

Savulohi, erilaisia salaatteja, punajuuri-sinihomejuustolaatikko, lanttulaatikko....kuka mitäkin on sinä vuonna halunnut lisukkeeksi!

Joululahjoja olen ystäville miettinyt...ajattelin tehdä muutamelle joulukorin johon itse teen kaikenlaista pientä kivaa! 

Tilasin ison kasan henkareita, olen saannut "tilauksen" ja pitänee muutamalle ystävälle sellainen tehdä. 

Kaikeista kuulette kyllä kun tässä alan väsäilemään.


Mitäs mieltä olet pitäisköhän tähän blogiin tehdä jälleen jonkinlainen joulukalenteri?  Iloista sunnuntai päivää jokaiselle....odottelen sinun mielipidettä joulukalenterista.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Nuudelisalaatti

Tein töihin tälläisen salaatti "pohjan".  Vaikka tätä muutaman päivän kerkesin syömään, niin silti en syöynnyt yhtään päivää samaa...