maanantai 12. heinäkuuta 2021

Telttailu

 Olen aina rakastanut luontoa ja luonnossa liikkumista. Telttailu on yksi lisä luonnossa liikkumisessa. 

Silloin reilu pari vuotta sitten, kun satutin vasemman jalkani, niin isommat luonnossa reissaamiset jäi. Ja tuo pahuksen jalka ei vaan ottanut parantuakseen. Nilkkatuki on vähän väliä jalassa ja särkyä on välillä runsaasti. Ja kun olen varonnut tuota vasenta jalkaa, niin yllätys, yllätys oikea jalka on rasittunut. Ja nythän se on mennyt sekin jalka niin huonoon kuntoon, että heinäkuun lopulla tässä kuullaan joudutaanko sekin nyt sitten leikkaamaan!

Joten luonnossa kävely on päivä päivältä vähentynyt, ja luonnon kaipuu on suuri. Tänä keväänä poikani puhuivat, että teltassa olisi kiva yöpyä kesällä. Niinpä, minä meni ja ostaa täräytin ison teltan. Ajattelin että nyt pojat pääsevät nukkumaan telttaan....


No, toinen pojista ei ole käynnyt eikä innostunut vaikka mainitsin että teltta on koottu. Toinen pojista taas kokeili ulkona nukkumista, mutta kumpanakin yönnä tuli sisään nukkumaan.

Minä taas päätin tehdä itselleni kesäisen nukkumapaikan teltasta, kun muille ei kelvannut. Mikä onkaan ihaninta ja rauhottavampaa kuin ulkona nukkuminen!

Pääsee jotenkin toteuttaa niitä haaveita, jotka ovat väistyneet jalkojen kipeydyttyä. Jos ei muuta niin ulkona nukumisen...

Toisaalta minä olen sitten mennyt "monta askelta" hienostelempaan  retkeily malliin. Minun retkeily, ja tällä tavara määrällä, joutuisin matkustelemaan isommalla kuorma-autolla 😂😂😂😂😂 vaihtaessani "leirintä" aluetta. Hah....

No, joka tapauksessa, nyt on ollut tosi ihanaa nukkua ulkona, kun kuumuus sisällä on aikamoinen. 

Tässä minun telttani


Tässä on eteinen

hyttysverkon takaa katsottuna    







Kunnon telttailijallahan on kunnon sänky, pöytää, tuolia, jääkaappia, mattoa jne...


Aamulla ennen neljää kun jo heräillee, niin silloin kuuluu se kaikken ihanin ääni! Lintujen laulu ja jos sitä ei kuulu, niin hiljaisuus.


Yleensä tuohon eteiseen yöllä tulee "metsän suuri peto". Mutta tällä kertaa kun availin teltan vetoketjuja niin "peto" löytyi ulkoa......

Peto, joka odotti minua ulkona.

Tätä minun telttaa ei ole kyllä mihinkään vaellusretkeilyyn tarkoitettu. Mutta on se ihana majapaikka. Vaellusretken tavarat odottavat sitä, että saan jalkani kuntoon. Heinäkuun loppu määrittelee miten pitkä aika tähän kaikkeen menee....Mutta jos ensi kesänä pääsisi ihan pitemmällekin vaellusretkelle se olisi täyttymyksen täyttymys!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Yllätys postilaatikossa

Olin ihan onnesta soikeana, kun eilen postilaatikosta paljastui oikein postikortti "suma". Sain peräti  6 korttia. Siis ei tuohon ...