tiistai 13. syyskuuta 2022

Salaatteja ja uunikasviksija

 Täytyy palata tuonne syyskuun ensimmäiseen viikonloppuun, kun oli markkinat ja markkina vieraille tein pientä syömistä.

Tein lihapullia, tuollaiset parisataa kpl:ta. Ne, riitti 😂 yllätys, yllätys!! Tein lihapullien seuraksi kahta eri salaattia. Toinen salaatti oli aika perus vihreä salaatti.

Vihreäsalaatti

salaattia (minä kävin tuolta minun "pellostani" oma kasvattamaa salaattia)

herneitä

keltaista kirsikkatomaattia

mozzarellahelmiä

kurkkua

Pilko ne raaka-aineet jotka tarvitsee pilkkoa ja sekoita kaikki sekaisin.

Toiseen salaattiin laitoin.

Nuudelisalaatti

nuudeleita

porkkanaa

maissia

kurkkua

fetajuustoa

kirsikkatomaattia

kurkkua

Nuudelit pilkoin astian pohjalle ja laitoin mausteet perään. Porkkanoista tein sillä minun uudella "leikkurilla" ohuita suiroja. Ja laitoin ne nuudeli kulhoon. Kuuma vesi päälle ja annoin nuudelit ja porkkanoiden olla sen 5 minuuttia. 

Laita loput raaka-aineet kulhoon ja sekoita lopuksi nuudelit ja porkkanat joukkoon. 

Laitoin myös uunikasviksia meille. Ja niihin laitoin;



Uunikasvikset

*kesäkurpitsaa

*keltaista ja punaista paprikaa

*porkkanaa

*sipulia

*kirsikkatomaatteja punaisia ja keltaisia

Tein uunikasviksien päälle mauste öljyn. Johon tuli oliiviöljyä ja pussillinen kasvismauste uunijuureksille. Oli muuten hyvää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Yllätys postilaatikossa

Olin ihan onnesta soikeana, kun eilen postilaatikosta paljastui oikein postikortti "suma". Sain peräti  6 korttia. Siis ei tuohon ...