maanantai 14. marraskuuta 2022

Marraskuun valitukset

Marraskuu on jo kohta puolessa välissä ja yhtään kirjoitusta en ole saanut aikaan! Kuu on ollut kaikin puolin hektinen!!!
Hautausmaa 2022

Ensin töissä oli muutama sairaana ja koska jokainen joutui venyttämään päiväänsä, ei sitä jaksa tehdä enää illalla mitään muuta. 
Sitten alkoi toisessa yksikössä porukka sairastamaan, ja koska meillä oli siinnä vaiheessa terveenä porukkaa niin sijaista maan jouduttiin. Minäkin olin ma ja ti.

Rankka viikko.  Perjantaina kävin juhlistamassa ystäväni 6:s kymppisiä!  Lauantai laskeutui ja yllätys yllätys.....kauhea räkätauti iski. Korona testi ei näyttänyt että sitä olisi ollut. 


Sunnuntaina sitten mittari teki tulosta alle parin minuutin. Korona oli iskenyt! Hohhoijaa......Näin pitkälle pääsin etten ole saanut tartuntaa. 
Toki se oli odotettavissa, näiden yhteiskunnan sekavien ohjeiden / höllennyksien takia.  MUTTA silti.  Itse kun noudattaa varovaisuutta, niin on niitäkin jotka viis´välittävät. 
Muutenhan se olisi ihan sama minulle, jos se ohjeiden noudattaminen ei kiinnosta jotain tai ei usko koronan tuomiin ongelmiin.
Toivoisin silti, että jos joku on tällainen, niin voisiko hän miettiä lähimmäisiä! Niitä joita tapaa kaupassa yms. yleisissä paikoissa. 

Otetaan esimerkki, minun mieheni on esimerkiksi vuoden odottanut leikkausta joka on tärkeä, mutta korona on tuota odotus aikaa pidentänyt. Leikkaus on nyt 22.11, mikäli hän ei ole nyt saanut tartuntaa minulta, mikä on tietysti aika ihmeellistä että ei olisi saanut tartuntaa! 

Itselläni on syyni miksi en välttämättä olisi halunnut tautia. Ja ne johtuu ihan perus sairauksista.

Joten kannattaa ihan oikeasti joskus miettiä muita, kun itse on jotain vastaan, voisiko sillä sinun päätöksellä olla noudattamatta jotain ohjetta olla vaikutusta sen vierus kaverin elämään!!! Tarvitseeko sinun lähteä liikenteeseen jos et ihan terveenä itseäsi pidä tai tarvitsisiko sitä yhtä lasta lähettää kouluun/viedä hoitoon jos muu perhe on kipeänä.  

No, tuo tuosta aiheesta.... sen verran vielä, päätin aikoinaan etten koronasta puhu blogissani, mutta ärsyttää ihmisten vähättely taudissa kuin taudissa. Ei pitäisi olla; minä, minä, minä.....VAAN me, me, me. Et voi tietää mikä vieressä olevalla ihmisellä on syynä varoa tartuntoja. Joten varo sinä tartuttamasta!!!
60-vuotis juhlista


Isänpäivä piti peruuttaa, siltä osin ettei lapset tule kotiinsa. Sovittiin niin että jos täällä ollaan kunnossa niin tämän viikon lopulla he tulevat isäänsä onnittelemaan! 
Ja sitten toisiin aiheisiin.
Minun koira joka ei nyt ole sellainen kun toivoin....mutta silti näyttää koiralta. Ja varsinkin minun virkkaus taustaltani tuntien se on hieno!


Virkkaamista olen jatkanut....tein koiran....se nyt ei ihan ollut semmoinen kuin halusin.  Tein erään ohjeen mukaan, mutta oikeasti siinnä oli kyllä virhe!!! 
Siitä ei varmastikaan tuolla ohjeella olisi saanut koiraa, vaikka tekijä olisi ollut mikä taikuri!! Joten purasin etupään ja tein oman osaamikseni mukaan. Olenkin miettinyt noita ohjeita paljon, kun olen tehnyt niiden mukaisesti, että laitetaanko niihin tahallaan joku virhe tai unohdetaanko niistä joku oleellinen neuvo!?
Kivoja kuvallisia virkkaus tapauksia löytyy, mutta suurimmassa osin ei ole ohjetta. Sitäkin mietin että miksi niitä ei haluta jakaa....kaikki eivät ole niin hyviä taidoltaan, että osaisivat tehdä kuvan perusteella, ja miten sitä oppia kun mistään ei löydy ohjetta. 
Isänpäivä sämpylät

isänpäivä pitsat


Vuoden alussa tein päätöksen että opettelen uusia asioita. Ja tuo virkkaaminen oli yksi niistä. Se mistä tuo päätös sai alkuunsa niin oli että  olen halunnut opetella ompelemaan. Olen ostanut kangasta......mutta aika alkaa käymään vähiin....jos sen projektin saisi ennen vuoden vaihdetta alkuun niin olisin tyytyväinen.
Joten varmaan pääset nauramaan minun uudelle kokeilulle!! 

On niin hauska opetella uutta....jos joskus oppisi jonkun ihan kunnolla!!! Sitä odotellessa!

Muuten olin näkeväni television mainoksista että keväällä alkaisi Putous!! Joten ainakin silloin toteutetaan jälleen putous eväät!! Jeeeeeee! Tulee jälleen panostettua johonkin.......

Joulukalenteria haluaisin tehdä blogiin, mutta en vaan tiedä millaista. Anna vinkkiä millaisen kalenterin voisin tehdä....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Mitä yhteistä on postcrossing:lla ja jälkiruualla

Sain kortin 22.4 Virosta. Koska olen ilmoittanut postcrossing omilla "sivullani", että pidän ruoka ja resptikorteista,  niin sitä ...