tiistai 13. joulukuuta 2022

Tontun matkassa 2022, 13 pvä

Tuossa tuli käytyä muualla kaupassa kuin omalla kylällä. Jotenkin vaan käteen tarttui punajuuripussi. Vaikka en minä ole pitkään aikaan tehnyt joulupöytään punajuurilaatikkoa.

Itse pidän kyllä punajuuresta, mutta ei ole vaan tullut tehtyä laatikkoa siitä pitkään aikaan. No, tänä vuonna meidän joulupöydästä löytyy tallainen laatikko.


Punajuuri-Aurajuustovuoka

1 kg punajuuri

1 sipuli (puna- tai keltasipuli)

1 pkt sinihomejuusto

2 dl kermaa (ruoka- tai vispikermaa)

pippuria

suolaa

1. Esilämmitä uuni 200-asteeseen. Ota uunivuoka esille.

2. Raasta, viipaloi tai kuutioi punajuuri ja pilko sipuli.

3. Laita raastettua punajuurta vuoan pohjalle, ripottele punajuuren päälle pilkottua sipulia ja murustele sinihomejuustoa. Sirottele päälle mausteita maun mukaan. Toista kerroksittain.

4. Kaada kerma ainesten päälle.

5. Paista uunissa noin tunnin ajan.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Jäin ihan miettimään

Töissä vielä ollessani, mietin usein, miten sitä ei kerkeä mitään tekemään! Ja sitä tuli syytettyä työtänsä. Että oli liian väsynyt, oli nii...