torstai 19. maaliskuuta 2020

Pinaattikeitto

Olen itse keittojen ystävä ja voisin syödä pelkästään niitä. Tein itselle.....tavallaan kyllä kaikille, mutta tuo minun miesväki ei nyt niin kovin innokas ole syömään keittoja, joten olen saannut itsekseen syödä sitä. Nam...
Mutta asiaan...tein siis pinaattikeittoa....Kesällä "pinaattikeitto" reseptiä sovellan nokkoskeittoon. Siitä tulee myös tosi maukasta.....oikein odotan kevään tuloa ja nokkosia!

Mutta pinaattikeitto reseptiin....



Pinaattikeitto


150 g  pakastepinaattia
2 rkl margariinia
3-5 rkl vehnäjauhoja (mieli paksuista tuolla vehnäjauho määrällä)
1 l maitoa
ripaus suolaa
ripaus valkopippuria

4 keitettyä, silputtua munaa

 
    Sulata rasva kattilassa, lisää jauhot ja anna kiehua hetken.
    Ota kattila levyltä, lisää maitoa vähän kerrallaan ja sekoita samalla voimakkaasti.
    Laita kattila takaisin levylle, kuumenna kiehuvaksi ja lisää pinaatti.
    Keitä noin 10 minuuttia.
    Mausta.



Lautaselle pinaattikeittoa.....ja keiton päälle kanamunaa. Itse silppuan kananmunan, sitä on mielyttävämpää syödä silppuna kun alkaa puolikkaita kananmuna paloja  pikkomaan kuumassa keitossa.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Yllätys postilaatikossa

Olin ihan onnesta soikeana, kun eilen postilaatikosta paljastui oikein postikortti "suma". Sain peräti  6 korttia. Siis ei tuohon ...