lauantai 27. elokuuta 2022

Jauhelihapullat, kermakastikkeessa uunissa

 Tämä lihapullien teko on ollut sellaista kokeilua.....itse lihapullat / pihvit olen tehnyt perus ohjeella mutta sitten niiden loppuun viemisessä olen kokeillut itselle uutta tapaa.

Työkaveri oli tehnyt pihvit tällä systeemillä ja ne olivat pehmetä ja herkullisen makuisia. Itse kokeilin pulliin.... herkullisia tuli näinkin. Pari kertaa olen nyt näin tehnyt....

Elikäs tehdään ihan perusjauhelihapulla taikina.



Jauhelihapullat ja kermakastike uunissa

700g jauhelihaa

perunajauhoa / ensimmäisiin laitoin kaurahiutaleita

1-2 kananmunaa

mausteita oman mielen mukaisesti

Sekoita aineet tasaisesti. Ja pyöritä lihapullat. Paista ne niin että pinnassa on väri, mutta välttämättä eivät ole vielä kokonaan kypsyneet.

Lado pullat uunivuokaan ja laita vuoan pohjalle noin 1 cm vettä (niin että pullat ovat puolin peitossa). Laita vuokaan kansi tai folista tehty "kansi". Laita ja hauduta lihapullat 200 asteessa noin 20 min. 

Tämä osuus oli minulle uutta että lihapullia/pihvejä haudutetaan vedessä.

Kun pullat on hautunut ota uunivuoka uunista ja lisää ensin veteen sekoitettu lihaliemi. Sen jälkeen kerma. Kastikkeen saostin perunajauho-vedellä. Sekoita hyvin.

Laita uuniin vielä noin 10 min tai kun kastike on kuumaa ja saostunut.



Lihapullat ovat kyllä mukavan makuisia ja veden kosteus pitää ne kuohkean pehmeänä.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Loma hommeleita

 Pari päivää lomasta mennyt ja paljon pientä puuhastelua on tullut tehty ja apuna ollut. Tulee itselle hyvä mieli kun pystyy olemaan apuna. ...