torstai 26. maaliskuuta 2015

Pekoni"möykyt" ;)

Kokeilin tehdä pekonimuffinia, mutta koska minulle ei ollut kauralesettä, tuli minun muffinista vähän erilainen koostunus, kun olisi tullut normaalisti. MUTTA aivan uskomattoman ihanan makuisia niistä tuli. Joten ohje oli hyvä!

Tässä kuvaa minun pekonimöykyistä ;) =D ja se oikea ohje....

PEKONIMUFFINIT



100 g pekonikuutioita
100 g emmental-juustoa
3 rkl timjamia
mustapippuria
(suolaa)
2 dl kauraleseitä (minulla siis oli kaurarouhette ja teki jämäkäksi taikinan, eli jos niitä käyttää ei kannata laittaa ainakaan 2 dl:siä tai sitten lisää nestettä)
4 dl vehnäjauhoja
3 tl leivinjauhetta
100 g voita tai margariinia
1 dl vettä
2 kananmunaa

Paista pekoni kuutioit rapeiksi. Pilko juusto kuutioiksi. Sulata voi tai margariini.
Sekoita keskenään leseet, jauhot ja leivinjauhe, lisää timjami, rapeat pekonit ja juustokuutiot. Sekoita sulanut rasva, vesi ja kananmunat keskenään.
Kaada nestemäiset aineet kuivien joukkoon ja sekoita varovasti, taikina saa jäädä kokkareiseksi.
Voitele muffinivuoan pesät tai aseta niihin korkeat paperiset muffinivuoat. Lusikoi taikina vuokaan ja paista 180-asteisessa uunissa 15 – 18 minuuttia.
Tarjoile kuumina.


Kuivat aineet sekaisin.

Kananmunat + rasva + vesi

Tässä on sitten kaikki sekaisin, ja alakuvassa olen muffinivuokaan laittanut.


Valmiina ja valmiit syötäväksi...ja kyllä olivat hyviä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Huhtikuun haaste suoritettu

Huhtikuun haasteeksi olin laittanut; Yllätä joku. Tämän yllätyksen tein yhdessä muiden näpsäköiden kanssa eräälle näpsäköistä 😂 Ehdotin ett...