perjantai 13. syyskuuta 2019

Vanhoista cd:stä vaikka koruja

Aikoinaan kun nuo minun lapset olivat "nuoria" ;) kertyi itse kopioituja cd:tä paljon. Nykyään tuota musiikkia ei tarvitse enään kopioida....No, joka tapauksessa, minulla on nyt noita vanhoja cd:tä jäännyt isot kasat. Olen miettinyt, että mitähän niistä voisi tehdä.....

Luin Taika-lehteä töissä ja sieltä jäi mieleen tälläinen kiva ohje jota kotona sitten kokeilin....
Tässä kuvaa....

IMG_4963.jpg

Vanha cd....tee jollain terävllä viilto....tosin tuntui että lähtee ilman viiltojakin, kun on tehokasta teippiä.

IMG_4964.jpg

Tein ekaan enemmänkin noita viiltoja, mutta ei niitä tosiaankaan tarvitse niin paljon. Jesarilla painelin cd pitaan ja nykäisin ja kiiltävä pinta lähti pois.
Jäi vain cd....

IMG_4965.jpgIMG_4966.jpg

Leikkailin kaksi saman kokoista palaa.

IMG_4967.jpg
Ensimmäisiin laitoin vain klitterliimaa väliin eli alimmaiseenpalaan klitterliimaa ja toinen pala päälle. Pyyhi yli tuleva pois.
Sitten palat laitetaan uuniin.200 asteeseen ja noin 2-5 min. Riippuen ihan siitä minkä kokoisia paloja uuniin laitoit.
Tässä kuvaa ensimmäisitä kokeiluistani...
IMG_4968.jpgIMG_4969.jpgIMG_4970.jpgIMG_4971.jpgIMG_4972.jpgIMG_4973.jpgIMG_4974.jpgIMG_4975.jpg
Tässä punaisessa sydämessä on laitettu vähän myös ihan agryllimaalia ja sitten vähän klitteriä.
Reiät porasin 4mm kokoisella poran terällä.
Tosi kivan näköisiä tuli näistä koruista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Yllätys postilaatikossa

Olin ihan onnesta soikeana, kun eilen postilaatikosta paljastui oikein postikortti "suma". Sain peräti  6 korttia. Siis ei tuohon ...