keskiviikko 10. helmikuuta 2021

PerunaPitsaa juustotäytteillä

Mietin mitä voisin tehdä perunasta kun sitä oli niin paljon jäänyt edellisestä päivästä. Minulla oli kasa keitettyä perunaa joka oli valmiiksi kuorittu.

Olin nähnyt joskus jonkun ohjeen, että pitsaan oli tehty pohja perunasta...jotein etsin ohjetta. Kaikki ohjeet johon törmäsin oli tehty raaoista perunoista, joten ajattelin kumminkin kokeilla omilla "taidoillani". Ja hyvä että kokeilin, tästä pitssapohjasta tuli kyllä älyttömän hyvä ja maukas!!!


PerunaPitsa juustotäytteellä

Minulla oli siis keitettyjä perunoita jotka oli ennen keittoa kuorittu. Viipaloin ne. 

Laitoin viipaleet pitsapohjksi. Voitelin öljyllä ja maustoin suolalla, ripottelin vähän juustoraastetta päälle. Laitoin uuniin 200 asteeseen n.15-20 min.

Otin uunista pois ja täytin pohjan.

 Yläkuvassa pohja ollut 15 min. 


Yläkuvassa laitetut juustot.


Täytteeksi laitoin, mozzarella juustoa, fetaa, kirsikkatomaattia Ja päälle paljon tavallista juustoraastetta ja sitten jälleen uuniin 200 asteeseen. Pidä uunissa n.20-30 min. niin että pinta on kauniin värinen.

Pitsa onnistui tosi hyvin ja mikä ihana maku....



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Mitä yhteistä on postcrossing:lla ja jälkiruualla

Sain kortin 22.4 Virosta. Koska olen ilmoittanut postcrossing omilla "sivullani", että pidän ruoka ja resptikorteista,  niin sitä ...