lauantai 11. huhtikuuta 2020

Sinapinsiemenet

Pääsiäiseksi laitoin rairuohoa.....tai taas yritin laittaa pääsiäiseksi! Mutta taitaa ruoho olla perhaimillaan vasta tuossa pääsiäisen lopulla!!!
Olin rairuohot laittanut aamupvästä kun työkaverin kanssa juttelin niin siinnä ohella tuli puhe , että olenko kokeillut laittaa koskaan sinapinsiemeniä kasvaa? No, en ollut, enkä ollut kuullutkaan, että ne kaupasta ostetut siemenet lähtisi lähtisi kasvamaan.
Päätin heti tuumasta toimeen kokeilla...Kun tuolla minun maustepussesta löytyy sellaisia. Nyt tässä odotellaan satoa....

Tässä siemenet ovat olleet yön....ja jo siellä on noissa pienissä palloissa alkuja!!!



Keltasinappi, ”sinapinsiemen” (Sinapis alba). Kaupan maustehyllystä löytyvä lajiversotukseen ympäri vuoden. Pippurinen maku. (kotipuutarhan sivulta löydetty tietoa.)




Tässä näitä minun sinappifarmini 😀😀 Täytyy sitten kertoa jossain vaiheessa teille minkä makuista ja miten sitten loppu pelissä kasvoivat!

13.4.
Tulinkin lisäämään tämä jutun alle nyt ne kuvat kasvaneista siemenistä....





Älyttömän hyvin nousee nuo sinapin alut....maistellut olen...maistuu ihan ok....pieni väkevä hetki tulee suuhun mutta muuten on aika miedon  makuinen.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Loma hommeleita

 Pari päivää lomasta mennyt ja paljon pientä puuhastelua on tullut tehty ja apuna ollut. Tulee itselle hyvä mieli kun pystyy olemaan apuna. ...