maanantai 11. joulukuuta 2023

Porkkanalaatikko mannasuurimoista

Porkkanalaatikko on minun toinen suosikki tarjottava joulupöydässä. 

Olen ikuisuuden tehnyt samalla ohjeella porkkanalaatikkoa, koska se minun ohje on ihan tajunnan räjäyttävä ohje........on se niin hyvää! Sen ohjeen löydät TÄÄLTÄ.

Olen tässä jo jonkin aikaa kuullut kyllä kehuja porkkanalaatikosta johon ei tule riisiä vaan mannasuurimoita.

Viikonloppuna tuli sitten kokeiltua tätäkin laatikkoa. Ja kyllä tämäkin maistui todella hyvältä. Niin hyvältä että meinaan tehdä jouluun tätä laatikkoa, ja minun perinteistä laatikkoa.

Mannasuurimo teki laatikosta ihanan pehmeän ja kuohkeaa.

Porkkanalaatikko mannasuurimoista

1 kg porkkanoita

vettä

suolaa

1 1/2 dl kermaa

3/4 dl mannasuurimoita

1 dl porkkanoiden keitinlientä

1 tl suolaa

Keitä porkkanat kypsiksi suolalla maustetulla vedellä ja soseuta ne. Lisää porkkanasoseeseen kerma, mannasuurimot ja keitinliemi. Mausta suolalla.

Kypsennä seosta voidellussa uunivuoassa 150-asteisessa uunissa noin 1 1/2 tuntia.

Tällä  ohjeella tein laatikkoni, mutta tuossa yhdessä samantapaisessa ohjeessa oli lisätty siirappia ½ dl ja ½ tl muskottipähkinää ja maustepippuria. Taidan lisätä nämä vielä joulun laatikkoon.

Mutta tosiaan maistakaan myös tätä mannasuurimoisiin tehtyä porkkanalaatikkoa, tulette yllättymään miten ihanaa näinkin saadaan perinnelaatikkoa.

nam, nam.....


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Yllätys postilaatikossa

Olin ihan onnesta soikeana, kun eilen postilaatikosta paljastui oikein postikortti "suma". Sain peräti  6 korttia. Siis ei tuohon ...