lauantai 30. joulukuuta 2023

Tuunaillen suolainen piirakka

Tänä vuonna jäi aika vähän mitään jouluruokaa. 

Hienosti siis tuli syötyä se määrä mitä tuli tehtyäkin. Onneksi sentään jotain pientä jäi, mitä pystyy sitten tuunailemaan.😂😀

Tein jouluksi tuorejuustotangon. Se ei saanut mitään kirkuvaa vastaanottoa, joten sitä jäi vähän enemmänkin, mitä ajattelin.

Tänään väsäsin siitä suolaisen piirakan. 

Suolainen piirakka omilla täytteillä

150 g voita

3 dl vehnäjauhoja

3 rkl vettä

1/4 tl suolaa

Sekoita pehmeä voi ja jauhot keskenään. Lisää vesi ja suola. Sekoita tasaiseksi. Painele taikina vuoan pohjalle ja reunoille.

Pistele pohja haarukalla ja laita uuniin n. 10 min.

Täytteeksi käy esim; sieniä, kinkkua - kaikki mikä sopii suolaisiin. 

Mutta koska minä tuunailin, niin minulla oli vähän sitä, vähän tätä ja ehkä vähän tuotakin!

Minun täytteenä oli;

-levitettä, josta ohje oli jokin aika sitten blogissani, TÄÄLTÄ löydät.

-ananaspaloja niitä oli n. puolikas purkki

-purkin pohjalle oli jäänyt vähän dip nacho cheese:ä

-pippurimetukkaa suikaloin

Päälle laitoin sitten joulun juustopalasta raastettua juustoraastetta (kreivijuustoa)

Paistetaan lopuksi n. 180-200 30-40 min.











Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Yllätys postilaatikossa

Olin ihan onnesta soikeana, kun eilen postilaatikosta paljastui oikein postikortti "suma". Sain peräti  6 korttia. Siis ei tuohon ...