Sitä kerkesi miettiä hyvinkin syvällisiä asioista yksin ollessa......mutta en minä kauan siellä yksin joutunut olemaan, sillä olin kutsunut perjantaiksi työpaikaltani naiset mökki iltaa viettämään. Lupasin tehdä illaksi jotain syötävää....ja niitä ohjeita tulevalla viikolla varmaan jaan =D
Yritin kovasti etsiä jotain kivoja leikkejä, sillä itse tykkään että välillä on jotain hauskaa tekemistä, ja koska olemme sellaisella alalla jossa päivittäin joudutaan heittäytymään eri tilainteisiin voi tämän porukankin laittaa leikkimään :)
Jonkun verran löysin netistäkin....mutta minusta on tylsää että melkein kaikki leikit perustuu viinan vetämiseen......toki meilläkin oli juomista, mutta tarkoitan sitä että leikit olivat sellaisia jossa joka kohdassa vaan huitastiin viinaa....Mitä hauskaa siinnä on....en minä ainakaan halua että vieraani sammuvat ennenkun ilta on edes pitkällä kerennyt...
Joten siinnä perjantai aamuna sitten mietin mitä sitä keksisi.....telkkarissa tulee välillä hauskojakin ohjelmia =D ja niistäkin voi saada ajatuksen....nämä minun leikkini ovat parista kotimaisesta ohjelmasta.....
Kirjoittelin paperille jokaiselle meistä 5 tunnetta, joita sitten jouduimme eritilanteissa esittämään....
eri tilantaita oli esim. kauppa, taksi, kampaaja, lentoasema, terveysasema.
Leikissä oli aina kaksi henkilöä, toinen joka oli "asiakas" ja toinen jolla oli tunnelappu ja palveli asiakasta, kuka nyt millakin ammattialalla.
Ja tunteitahan löytyy..... esim.
1. Ahdistus
2. Alakuloisuus
3. Alemmuus
4. Anteeksiantamisen ja Anteeksisaamisen tunteet
5. Arkuus
6. Arvokkuus
7. Avuttomuus
8. Epätoivo
9. Epävarmuus
10. Haaveellisuus
11. Haikeus
12. Hellyys
13. Helpottuneisuus
14. Hengellisyys
15. Hermostuneisuus
16. Huolestuneisuus
17. Huvittuneisuus
18. Hylätyksi tulemisen tunne
19. Hyväksyntä
20. Hyväntuulisuus
21. Hyvä olo
22. Hämmennys
23. Hämmästys
24. Häpeä
25. Hätääntyneisyys
26. Ihmeissään olo
27. Ikävä
28. Ilo
29. Inho
30. Innostuneisuus
31. Intohimo
32. Ivallisuus
33. Jännitys
34. Järkytys
35. Kaipaus
36. Kateus
37. Katkeruus
38. Katumus
39. Kauhu
40. Kiihtymys
41. Kiinnostus
42. Kiintymys
43. Kiitollisuus
44. Kostonhalu
45. Kunnioitus
46. Kyllästyneisyys
47. Kyynisyys
48. Kärsimys
49. Leikkisyys
50. Levottomuus
51. Loukkaantuneisuus
52. Luottamus
53. Masentuneisuus
54. Mustasukkaisuus
55. Myötäelämisen tunne, Empatia
56. Nolous
57. Nöyryys
58. Oikeudenmukaisuus ja Epäoikeudenmukaisuus
59. Onni
60. Paha olo
61. Pelko
62. Pettymys
63. Pitkästyneisyys, ikävystyminen
64. Pätevyys
65. Rakkaus
66. Rasittuneisuus
67. Rauhallisuus
68. Rentous
69. Riehakkuus
70. Riemu
71. Riittämättömyys
72. Rohkeus
73. Sisukkuus, sinnikkyys
74. Stressaantuneisuus
75. Sukupuolisuuden eli Seksuaalisuuden tunne
76. Suru
77. Suuttumus
78. Syyllisyys
79. Säikähdys
80. Sääli
81. Toiveikkuus
82. Toivottomuus
83. Turhautuneisuus
84. Turvallisuus
85. Turvattomuus
86. Tuskastuneisuus
87. Tyytymättömyys
88. Tyytyväisyys
89. Ujous
90. Uteliaisuus
91. Uupumus
92. Vaivaantuneisuus
93. Vapaus
94. Varmuus
95. Vastuuntunto
96. Velvollisuuden tunne
97. Viha
98. Voitonriemu
99. Välinpitämättömyys
100. Väsymys
101. Yksinäisyys
102. Ylpeys
103. Ystävällisyys
104. Ärtyneisyys
Ja voitte uskoa että hauskaa riitti!!!!
Toinen leikki jota leikimme oli että yksi lähti vähän pitemmälle että muut saivat miettiä mihin paikkaa hän tuli.
Muut eivät saa puhua niin että arvaaja tajuaa heti missä hän on.....Meillä paikkoina oli esim. teatteri, hissi, lääkärin vastaanotto aulassa (paikkana vielä sukupuolitaudit), eräs terapia kokous, jne...
Vaikeinta oli puhua niin ettei arvaaja ymmärrä missähän oli....
Hauskaa oli tässäkin leikissä....
Mutta sitten niihin leikkeihin mitä minä en käyttänyt, mutta löysin netin ihmeelisestä maailmasta....enkä edes muista miltä sivulta kun en laittanut ylös :( Mutta kumminkin laitan tähän niitä leikkejä....
Pata ässä
Pata Ässä on eräänlainen yllytyspeli, jossa vain oma
mielikuvitus on rajana. Pelin idea on lyödä vetoa, ETTEI kasasta nouseva kortti
ole Pata Ässä. Mitä pidemmälle pelissä päästään, sitä kovemmat alkavat panokset
olemaan. Jos pelaaja nostaa Pata Ässän, hänen tulee lunastaa lupauksensa. Pelin
kulku;
1) Levitä koko korttipakka kasaksi pyödälle
2) Ensimmäinen pelaaja aloittaa antamalla lupauksen: ”Jos
tämä on Pata Ässä, lupaan”…
3) Lupauksen antanut pelaaja kääntää korttinsa ja tarkistaa
onko se Pata Ässä
Mikäli kortti EI OLLUT Pata Ässä, vuoro siirtyy seuraavalle
pelaajalle. Jos Pata Ässä taasen osui kohdalle, on vuorossa olleen pelaajan
lunastettava lupauksensa.
Vaikka lupauksissa on vain mielikuvitus rajana, muutama
hyvän maun mukainen sääntö näissä kannattaa ottaa huomioon:
– Lupauksen on kosketettava pääasiassa sitä pelaajaa, joka
lupauksen antaa
– Jos lupaukseen lunastamiseen liittyy joku toinen pelaaja,
on häneltä saatava suostumus
– Lupaukset mieluiten sellaisia, että niiden lunastaminen
voidaan todistaa
Muutamia esimerkkejä lupauksista:
– Erilaiset lakot (herkut, huonot tavat, jne…)
– Viuhahdukset/vaatteiden vähentäminen
– Kierroksen tarjoaminen
– jne.
Mä en oo koskaan..
Pelissä pelaajat keksivät vuorollaan (tai missä
järjestyksessä tahansa) asian, jota ei ole itse tehnyt.
Vuorossa oleva pelaaja voi sanoa esimerkiksi: ”Mä en oo
koskaan käynyt Ivalossa”. Jos joku muu pelaaja on, hän ottaa huikan. Jos kaikki
pelaajat ovat käyneet, he ottavat tuplahuikat. Jos kukaan pelaajista ei ole
tehnyt kyseistä asiaa, kuten käynyt Ivalossa, ottaa vuorossa oleva pelaaja
huikan.
Peliä jatketaan niin kauan, kunnes ideat loppuvat kesken.
Voittaja on tietysti se, joka on vähiten humalassa!
Huikka voi myös olla sakko, esim. 3 huikkaa.
Just Drink
Jokainen pelaaja nostaa pelikortinkortin pakasta vuorollaan.
Eri korteilla tapahtuu eri asioita pelissä:
2: Tytöt juovat
3: Pojat juovat
4: Vihreä ja sinisilmäset juovat
5: Ruskeasilmäset juovat
6: Mustapaitaiset juovat
7: Vaalea- / värikäspaitaiset juovat
8: Nokian puhelimen omistavat juovat
9: Jonkun muun kuin Nokian puhelimen omistavat juovat
10: Vaalea- ja punatukkaiset tukkaiset juovat (+ muut
värikkäät)
Jätkä: Musta- ja ruskeatukkaiset juovat
Kuningatar: Sääntökortti. Nostaja saa keksiä peliin säännön,
jota rikkovat juovat sakon, esim. 3 huikkaa.
kuningas: Vessa kortti, jonka saa säästää ja käyttää milloin
vain.
ässä: Nopeuspeli, jossa kaikki koskettavat etusormella
nenäänsä. Hitain pelaaja juo.
Pantomiimi
Pantomiimi eli sanaton esitys tai näytelmä, joka perustuu
esittäjiensä eleisiin, ilmeisiin ja liikkeisiin. Kirjoitetaan lapuille sanoja,
jotka vieraiden tulee vuorollaan tulla esittämään. Muiden tulee arvata, mikä
kyseinen sana on, ennen kuin aika loppuu. Jos joku arvaa sanan, hän saa
pisteen. Isompi porukka voi pelata peliä joukkueina, eli peliajan sisällä vain
oma joukkue saa arvata ja ajan loppuessa myös muut vieraat. Pisteet kerätään
tällöin joukkueittain.
Vinkki: Jos sinulla on vaikeuksia keksiä sanoja, pelissä voi
käyttää myös Alias -pelin kortteja. Selittämisen sijaan sanat esitetään.
Esimerkkejä haastavista sanoista:
* Pyykinpesukone
* Mikro
* Lohikäärme
* Balladi
* Patteri
Kerrosvoileipä
Se joka ensimmäisenä istuu taas omalla paikallaan, on
voittanut kilpailun. Huom! Jos korttipakasta ilmestyy ässä, kunkin pinon
alimpana istuva istuutuu ylimmäiseksi.
Kuutamolla
Samannimisestä ohjelmasta otettu idea. Pelin tarkoituksena
on siis kertoa kolme uskomatonta tarinaa itsestään, joista yksi on valetta.
Muiden tulee arvata, mikä tarina on palturia
Tarinoiden kertomisen jälkeen muut pelaajat saavat esittää
muutaman kysymyksen kertojalle, vatauksien perusteella he yrittävät päätellä
mikä on totta.
Suositellaan pienemmälle porukalle pelin pitkän keston
vuoksi. Pelaajien tulisi valmistautua ennakkoon keksimällä tarinat.
Esimerkkejä aiheista:
* Kalastusreissut
* Baari-illat
* Ulkomaanmatkat
* Liikennetilanteet
Kielletty sana
Vieraille annetaan juhliin saapuessaan ovensuussa
pelimerkkejä, jotka voivat olla vaikka makaroneja tai kuulia. Samalla heille
annetaan lappu, jossa on kielletty sana. Juhlissa voi keskustella normaalisti,
mutta jos joku sanoo lapussa olevan kielletyn sanan, niin lapun omistaja saa
periä yhden pelimerkin. Eniten pelimerkkejä saanut voittaa pelin. Kielletty sana
voi olla esimerkiksi ”vauva”, ”vaimo” tai päivänsankarin tai hääparin nimi.
Totuusleikki
Seuraavaa seuraleikkiä voi pelata monella tavalla, mutta
yksinkertaisuudessaan tämä ohjelma menee näin: Jokainen osallistuja kirjoittaa
yhden totuuden itsestään, mielellään semmoisen, jota muut eivät tiedä.
Esimerkiksi ”olen voittanut lotossa tuhansia” tai ”olen tavannut presidentin”.
Nämä pitää olla siis tosijuttuja. Sitten laput sekoitetaan ja porukka saa
arvata, että kuka on salaisuuden takana.
Leikkisiä hetkiä sinulle ja ystävillesi =D
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D