torstai 19. lokakuuta 2023

Pullaa...

Maanantaina levoin pitkästä aikaan pullaa. Syy leipomiseen oli se että sain pojaltani, sellaisen maitokahvi purkin kanelipulla makuisen. Ajattelin sen sitten laittaa pullaan.  


Oli muuten ihanan tuoksuinen tuo maitokahvi.

Laitan vain tuon pullataikinan raaka-aine määrät....

Pullataikina

5 dl kahvimaito juoma kanelipulla

50 g hiiva (2 pss kuivahiivaa)

2 dl sokeria

1 til suolaa

3 tl kardemummaa

n. 14 dl vehnäjauhoja

100 g voita huoneenlämpöistä 

Pikku pullat, 200 astetta, 12-15 min


Yläkuvan kahvimaitoa käytin.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Kevyttä kesä tehtävää

 Vihdoin ja viimein sain keittokirjat käytyä läpi. Samalla laitoin ne aakkosjärjestykseen.  Ja laskinkin.....paitsi että sitten yhdessä vaih...