sunnuntai 2. kesäkuuta 2024

Höpötyksiä.......

Näin taas se kuukausi vaihtui. Ihan mielettömän nopsaa menee kuukaudet...

Tässä kuussa on 2 viikon kesäloma pätkä. Sitä odotellessa.....

Tähän kuuhun mahtuu myös juhlia, sillä tässä kuussa juhlitaan minun ja mieheni syntymäpäiviä . Ja niin tänään on meidän hääpäivämme sitä on syytä juhlia. No, tosin tätä juhlitaan ihan rauhaisasti...oman väen kesken.

Ajatelkaa me olemme tätä yhteistä taivalta virallisesti kulkeneet jo 40 vuotta. Siinnä on pitkä taival. Tuohon aikaan mahtuu vaikka mitä! Ainakin nämä kuusi lastamme.

Postcrossingissa  minulla on menossa rauhallinen hetki tällä hetkellä. Pitkään oli tilanne että vastaanotetut ja lähetetyt olivat  samoissa lukemissa. Johtuu siitä että kun minun 8 korttia on tekee pitkää matkaa....Viime viikolla kolme korttia meni perille ja sain lähetetty uusia menemään....Mutta 5 korttia tekee matkaa oikein pitemmän kaavan mukaan.

Vähän faktaa; 

Postcrossingissa on 207 maata mistä voi saada korttia tai yhtä monta maatahan niitä on mihin voidaan lähettää kortteja. Tällä hetkellä minulle on tullut 15 erimaasta kortteja. Ja minä olen lähettänyt 21 eri maahan kortteja.

Tosiaan 8 korttia on matkalla, olen lähettänyt 34 korttia ja vastaanottanut 32.

Näin pienillä "panoksilla" näitä kortteja tosiaan saa odotella pitkään. Ja nuo postimatkat välillä kestää ylettömän kauan...toisinaan samasta maasta voi tulla nopeasti kortti ja toisinaan matka kestää. Esim. kaksi Saksasta lähetettyä korttia tulivat samana päivänä, mutta toinen oli tullut 10 päivää pitempään.

Tässä nämä minun kortit jotka matkaavat juuri tällä hetkellä.

Sain Ranskasta kortin jonka reseptiä pitää kyllä kokeilla.


Ruokaan liittyvä postimerkkikin.

Illat on mennyt ihmetellessä. Olen tekemässä isoäidin neliöistä pitkää takkia. Neilöitä olen virkkailut ja nyt olen sitä koonnut....mutta kun ensimmäistä takkia teen niin palojen määrä olikin isompi mitä ensin laskin, kootessa huomasin, ettei se ihan niin mene kuin kaavailin vaan pitää tehdä lisää neliöitä. Nyt kun sitä olen koonnut niin olen miettinyt jos vähän tekisi itselle haastetta.....NOOOH, loppu tuloksen näette sitten kun saan takin ihan valmiiksi. 

Tässä vähän kuvaa takista.



Nuo hyttyset/itikat/sääsket ovat olleet ihan alueen riesa. Kotona ei voi ulos mennä kun nuo juuttaan lentävä, verenhimoiset ilkiöt ovat heti kimpussa.

Töissä sama juttu.....ja vaikka minkälaista myrkkyä, karkotinta yrittää laittaa, niin mikään ei ole näille esteenä.

Minulla on jalat nyt olleet viikon kuin tulessa ja yöllä särky on ollut ihan tarpeeksi kovaa. Minulla on alakuvanlaisia paukamia, kummassakin jalassa. Näin pahoja mitkä oireilevat on 5, mutta sitten on vielä pieniä paukamia. 

Voitte vaan uskoa miten kipeitä kohtia nuo ovat.

Menee kesä ihan ohi kun ei pääse nauttimaan kunnolla ulkona olosta.

Ja jos nuo hyttyset ovat poissa, niin tuo siitepöly paljous on toinen.Siivosin ja pesin terassin päivällä ja kun vieraat tulivat seuraavana päivänä oli terassi ihan sen näköinen kun en olisi koskaan siivonnut ja pyyhkinyt sitä.

Tähän loppuun pieni kokeilu...Grillin kuumuudessa paistelin perunoita. Ihan kivan pehmeitä tuli.....


Keitin vähän aikaa näitä perunoita, Ja sitten grilliin.


Kylmäkastike, majoneesia, vähän valmista majoneesi pohjaista bernaisekastiketta ja kurpitsa paloja.

Oli kyllä hyviä!

Tälläistä höpinää tällä erää.....nautitaan kesästä!

6 kommenttia:

  1. Mukavaa hääpäivää teille

    Onpa ollutkin iso työ virkata tuollainen takki. On kyllä kunis.

    Minä kävin apteekista Etono-nimistä lääkettä, jota laitan heti hyttysen puremaan. Myös Demp-niminen aine on hyvää ja kumpikaan aine ei ärsytä. Minun ihoon tulee mys kamalia patteja hyttysten pistoista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Takki on tullut yllätävän nopsaan... Kiitos vinkistä, täytyy käydä apteekissa jostaa uusia rasvoja.

      Poista
  2. Onnittelut hääpäivän johdosta! Pitkään olette tekin yhdessä olleet.
    Postcrossingissa meillä näkyy olevan aika samat lukemat. Mulla oli juuri kaksi viikkoa väliä ennen kuin tuli kortti, joten aika harvakseltaan niitä tulee. Sitten tietysti kun saa lähettää useampia kortteja, niin niiden tulokin vilkastuu.
    Pahuksen hyttyset kun noin kiusaavat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Juu nuo keväät ötökät ovat vihoviimeisiä lentäviä. Työpaikan pihalla on mäkäräisiä ja siitä nämä jalat ovat varmaa tämän näköisiä. Hyttysten paukamat ovat pysyneet suh aisoissa.....olen kokeillut vaikka mitä, mutta hyvin ne löytävät rauhalllisen paikan pistäessään.

      Poista
  3. Takista tulee upea!
    Onnittelut hääpäivän johdosta.

    VastaaPoista

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Nokipainanta

Kesätauon jälkeen näpsäkät kokoontuivat jälleen. Kyllä oli kiva pari tuntinen. Juttua riitti ja naurun rätkätystä.... Meistä ei ketään ollut...