perjantai 9. helmikuuta 2024

Jääpuikko askarrellen

Tämän viikko töissä on ollut minun miettimä viikko. 

Ensin maanantaina maisteltiin niinkin hassua juttua kuin jäätä. ihan jäätä ja sitten vähän makua laitettuna eli mehujääpalaa. Tämän oli mieleinen maistelu. 

Tiistaina aloitettiin tekemään jääpuikkoja.


Tarvittiin; foliota, lankaa, liimaa, hilettä


Otin palan foliota ja taivoin sen kaksin kerroin. Laitoin langan liimalla kiinni että jääpuikko pysyy roikkumassa. Sitten pyöritin folion pötkölle ja lopuksi puristelin sen jääpuikon näköiseksi. Lopuksi sinistä hileliimaa päälle. Ja sitten roikkumaan......


Tässä näitä lapsien tekemiä sitten roikkuu...


Minä selitin yhdelle pienelle kolmivuotiaalle että laitan hänen jääpuikkonsa nyt kuivumaan. Johon hän; Voinko minä sitten syödä sen kun se on kuiva?




Keskiviikkona sitten jälleen laulaa joikautettiin.


Torstaina vuorossa oli värien tunnistamista.

Ja tämä perjantai menee kuunnellessa lumiukko satua, ja sen jälkeen vähän piirrellään siitä mitä kuultiin.


Tallainen viikko meillä on ollut. Eilen ja tänään menee vielä ihan sisä hommeleissa, kun tuo pakkasta on niin kamalan paljon. Eilen aamulla -27 astetta ja tänään mittarissa -28 astetta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tee minusta iloinen ja kommentoi minulle juttujani! =D

Yllätys postilaatikossa

Olin ihan onnesta soikeana, kun eilen postilaatikosta paljastui oikein postikortti "suma". Sain peräti  6 korttia. Siis ei tuohon ...